"Magazyn Literacki Książki" przyznał swoje doroczne nagrody

Edytorom 48 książek wyróżnionych w 2009 roku przez "Magazyn Literacki Książki" wręczono w środę w Warszawie doroczne nagrody tego miesięcznika. Wydawcą Roku został wybrany Rebis, a Wydarzeniem Roku - działalność serwisu audioteka.pl w zakresie promocji audiobooków - nowego i szybko rozwijającego się sektora wydawniczego.

System przyznawania nagród przez "Magazyn Literacki Książki" jest dwuetapowy. W każdym numerze miesięcznika wybierane są cztery książki miesiąca, spośród których, pod koniec stycznia każdego roku, jury pod przewodnictwem Krzysztofa Masłonia wybiera pięć tytułów, które otrzymują tytuł Książki Roku. W tym roku tym tytułem zostały uhonorowane: Wydawnictwo Dolnośląskie za "To moja droga. Biografia Jacka Kaczmarskiego" Krzysztofa Gajdy, Wydawnictwo Naukowe PWN za "Międzynarodowy komunista. Jerzy Borejsza - biografia polityczna" Eryka Krasuckiego, wydawnictwo Sonia Draga za "Historię Edgara" Davida Wroblewskiego, Biały Kruk za album "Ars" Adama Bujaka i Jolanty Sosnowskiej oraz wydawnictwo C.H. Beck za "Prawo polskie. Próba syntezy" Tadeusza Guzy, Jana Głuchowskiego i Marii Pałubskiej.

Reklama

Z zestawienia wszystkich 48 książek miesiąca 2009 roku wynika, że najwięcej nagród - po 3 wyróżnienia - zdobyły oficyny: Rebis, Wydawnictwo Literackie, Świat Książki i Biały Kruk.

Od 2006 roku "Magazyn Literacki Książki" przyznaje co roku tytuł Wydawcy Roku, który przypadł Rebisowi za "umiejętne połączeni swoich najlepszych tradycji z sukcesem komercyjnym nowoczesnego wydawnictwa". "To jedno z najstarszych prywatnych wydawnictw polskich powstało wkrótce po zniesieniu cenzury i od początku łączy ambitną ofertę z literaturą komercyjną" - przypomniał Piotr Dobrołęcki, redaktor naczelny "Magazynu Literackiego Książki".

W tym roku redakcja miesięcznika ustanowiła nowe wyróżnienie - Wydarzenie Roku. Pierwszym jego laureatem został serwis audioteka.pl, specjalizujący się w sprzedaży on-line książek audio. Nagrodę przyznano za stworzenie "nowej jakości w działaniach na rzecz promocji audiobooków. "Komercyjną działalność serwis rozpoczął pod koniec 2008 roku, by w następnych miesiącach niemal zrewolucjonizować dotychczasowy wizerunek tego sektora rynku książkowego. Od niespełna 200 tytułów w momencie startu, oferta serwisu wzrosła przez rok do niemal 2 tys. pozycji" - przypomniał Dobrołęcki.

"Magazyn Literacki Książki" przyznał swoje nagrody po raz ósmy.

Dowiedz się więcej na temat: wydawnictwo | nagrody | magazyn | książki

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje