Będzie prawdziwym salonem Łodzi

Ulica Piotrkowska ma stać się deptakiem kulturalno-rozrywkowym, z markowymi sklepami, miejscem atrakcyjnym zarówno dla jej mieszkańców, jak i dla turystów. Dlatego przygotowano kolejne uregulowania, aby Panna Piotrkowska była salonem Łodzi.

Wiceprezydent Marek Michalik już kilka tygodni temu poinformował, że każdy, kto mieszka na ulicy Piotrkowskiej, a nie jest z tego powodu zadowolony, bo np. przeszkadza mu głośna muzyka dolatująca z pobliskich pubów oraz dyskotek, będzie mógł zmienić swoje lokum. Chodzi o odcinek między placem Wolności a aleją Piłsudskiego.

Reklama

W pierwszej kolejności lokale będą przeznaczone na sprzedaż, a w drugiej - zostaną zorganizowane konkursy dla tych, którzy chcą mieszkać na Pietrynie. Planowana stawka czynszu to 150 proc. stawki podstawowej (obecnie 3, 65 zł.).

W sprawie zasad gospodarowania lokalami użytkowymi przygotowano projekt uchwały. Przez 24 miesiące od daty zawarcia umowy (a nie 12 miesięcy jak do tej pory) wysokość wylicytowanej lub zaoferowanej stawki czynszu nie będzie mogła ulec zmianie. To pozwoli ustabilizować użytkownikom ich działalność gospodarczą przy ul. Piotrkowskiej (odcinek między placem Wolności a aleją Piłsudskiego).

Z reprezentacyjnej ulicy znikną także budynki blaszane z małą gastronomią. Miasto zaproponuje dzierżawcom nowe miejsca do ich działalności, ale poza tzw. strefą zero. Jednak to nie znaczy, że zniknie z ulicy handel. Taka funkcja jest zaplanowana dla Pietryny. Ma liczyć się marka i jakość. Prawdopodobnie projekt uchwały trafi pod obrady Rady Miejskiej na najbliższej sesji.

- Nie zasypiamy gruszek w popiele, o czym świadczy sprawa reklam na ul. Piotrkowskiej - powiedział wiceprezydent Marek Michalik.

W lipcu przygotowano pełną fotografię nielegalnych reklam na reprezentacyjnej ulicy, których było ponad 100. Następnie ich właściciele zostali wezwani do ich usunięcia lub zalegalizowania. W wypadku prywatnych budynków zabytkowych sprawa została zgłoszona do wojewódzkiego konserwatora zabytków. W wyniku akcji zdjęto 59 reklam, a 13 najemców samodzielnie je zdemontowało, 19 przedsiębiorców zalegalizowało, a 10 jest w jej trakcie.

Przypomnijmy, Sztab Piotrkowska przygotował kontrakt dla ulicy Piotrkowskiej. Jednym z jej postulatów było wprowadzenie od 18 sierpnia br. bezwzględnego zakazu parkowania na reprezentacyjnej ulicy.

J.Cz.

Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Łódź.

INTERIA.PL/PAP

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy