Lublin - tam się dzieje...

Autostopowicze to ogólnopolska kampania promocyjna Lublina.

Przebrani w stroje nawiązujące do tożsamości Lublina autostopowicze - Król, Archanioł, Artysta, Diabeł i Marchewka w Warszawie (4 pięcioosobowe teamy), Poznaniu (1 team), Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Łodzi i Białymstoku (po 2 teamy) zachęcali kierowców by jechali do Lublina. Każdy animator trzymał tabliczkę: Lublin - Tam moje królestwo (Król); Po inspirację (postać Artysty); Anielskie klimaty (Archanioł); Schrupiesz mnie zdrowo (Marchewka); Tam się dzieje (Diabeł).

Reklama

Kierowcy, którzy zatrzymali się przy autostopowiczu otrzymali maty samochodowe antypoślizgowe, płyty "Wirtualny Lublin" i foldery o Lublinie.

Każda z postaci miała swoją charakterystykę np. Król:Dumny, ale dobroduszny i litościwy . Charakterystyczne nakrycie głowy i strój w klimacie epoki reprezentowanej przez postać (żabot, złote zdobienia) ; Marchewka:Uosobienie zdrowego warzywa, które wyrosło na czystej lubelskiej ziemi. Marchewka wesoło podskakuje, podryguje i pędzi jak szalona, kiedy ktoś się zatrzyma -oraz przygotowane teksty np. Diabeł : Nie strach się tak zatrzymywać? (śmiertelnie poważna mina). Lublin odwiedzić musisz jak taki hojrak jesteś. (Szyderczy uśmiech) czy Artysta:Artysta dziękuje śpiewająco, trochę literacko. Po każdej kwestii uderza w bęben. Zabierzcie mnie! Jadę pieśni wygrywać na rynku starego Lublina!

Rozdanych zostało 11.500 pamiątek i 3 000 ulotek o Lublinie.

Autostopowiczów wspierało CB radio. Łącznie w akcji wzięło udział 90 animatorów.

Kreację marketingową oraz community marketing dla Lublina przygotowała warszawska Grupa Białko, specjalizująca się w eventach i ambient marketingu.

"Zaprosiliśmy do Lublina kilkadziesiąt tysięcy osób. Animatorów minęło ok.3 500 000 samochodów,w ktorych średnio podróżowały 2 osoby.Wygenerowało to ok 7 mln kontaktów.Akcja trwala 56 000 roboczogodzin i mimo niesprzyjającej pogody spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem wśród kierowców. Działania viralowe objęły marketing szeptany na forach społecznościowych (13), a film pt."Lublin - galeria osobliwości na wylotówce z Warszawy:)" obrazujacy akcję, umieszczony został w Internecie za pomocą serwisu youtube(do 23.06 film obejrzało 1 409 osób). Największą furorę oraz zainteresowanie przyniosła postać ogromnej marchewy. Jak się okazało był to strzał w dziesiątkę, Internauci dyskutowali głównie o niej. Dzięki akcji z autostopowiczami nawiązała się spontaniczna dyskusja na temat kulturalnych, oryginalnych reklam promocji miast"- Przemek Makowiecki , Grupa Białko.

Celem ambientu, było zwrócenie uwagi mieszkańców Polski na Lublin jako miasto inspiracji. Nawiązanie do symboliki miasta poprzez przebrania autostopowiczów, miało podkreślić bogactwo historyczne i kulturalne miasta, potencjał kreatywny tkwiący w młodych ludziach oraz potencjał ekologiczny regionu.

Przekaz marketingowy - Lublin, to miejsce, w którym dziedzictwo kulturowe odbija się w codziennym życiu. Historia zderza się ze współczesnością, kształtuje tożsamość i wyjątkową duchowość miasta - ma spowodować u odbiorców skojarzenie - Lublin: kultura, historia, młodość, klimatyczne otoczenie.

- Walczymy o należne miejsce wśród najważniejszych i najlepiej rozwijających się miast Polski w kontekście przyjaznego miejsca do życia, bogatej kultury oraz atrakcyjności turystycznej i biznesowej. Lubimy niekonwencjonalne rozwiązania i pamiętamy by naszą wizją zarazić mieszkańców Lublina. To oni są ambasadorami miasta. Tym bardziej cieszy nas,że lublinianie pozytywnie ocenili akcję Autostopowicze, na forach internetowych - mówi Michał Krawczyk ,z-ca Dyrektora Kancelarii Prezydenta Miasta Lublina.

Oprócz akcji Autostopowicze, w czerwcu 2009, na 23 ekranach nowoczesnych nośników typu infoscreen w warszawskim metrze, pojawiły się trzy, 15 sekundowe filmy promocyjne - Lublin. Miasto inspiracji. Reklama ma charakter wizerunkowy. Kampania o wartości 50 tys zł jest nagrodą, jaką otrzymało miasto w ramach trzeciej edycji konkursu "Złote Formaty" firmy Ströer Polska Sp. z o.o. Autostopowicze oraz kampania reklamowa w warszawskim metrze ,to dwie z kilku aktywności promocyjnych miasta Lublin, przewidzianych na czerwiec.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje