Wielkie głosowanie na Rynku Wielkim

Sprawa Zamościa jako potencjalnego "Siódmego cudu Polski" leży nam na sercu od momentu ogłoszenia plebiscytu. Dlaczego? To proste. To nasze miasto!

Oczywiście wiemy jaka jest liczba mieszkańców Zamościa, jaki jest nasz - zamojski potencjał informatyczny, czyli dostęp do Internetu i jaka może być wiedza zamościan na temat, że plebiscyt jest i do tego ograniczony czasem.

Reklama

Przychodzi nam jednak na myśl, że nie to determinuje sukces w plebiscycie. A co? My wszyscy! Niezbędny jest łańcuch ludzi dobrej woli. Tu w Zamościu i wszędzie tam, gdzie mieszkają ludzie urodzeni w naszym mieście. Co więcej, miasto ma przyjaciół, miłośników, są partnerskie miasta Zamościa, niektóre większe od naszego.

Powie ktoś, że to wszystko nic. Warszawa, Kraków, Wrocław przebijają nas liczbą mieszkańców i dostępem do Internetu. Szkoda czasu i atłasu! A może jednak nie. Może warto coś zrobić - chociażby namówić kogoś innego, lub założyć jeszcze jeden adres.

O tym, że warto zainwestować w głosowanie na Zamość i zrobić to bez większych kosztów świadczy następujący pomysł.

W piątek (7.09.) w godzinach od 7 do 9 - tej na Rynku Wielkim stanie komputer podłączony do Internetu. Nie będzie sam. Będzie obsługiwał go informatyk, który pomoże zalogować się na stronę [ www.rzeczpospolita.pl/cudapolski ], wysłać głos na Zamość, a następnie potwierdzić go, by został zarejestrowany. Jeśli ktoś zechce zagłosować a nie będzie posiadał adresu poczty elektronicznej informatyk pomoże mu założyć jego skrzynkę z adresem e- mailowym.

Ustawiony zostanie specjalny namiot plebiscytowy z informacją, a harcerze z Zamojskiego Hufca ZHP oraz tancerze z Zespołu Pieśni i Tańca "Zamojszczyzna" będą zapraszać przechodniów, którzy w tych godzinach znajdą się w okolicach Rynku Wielkiego w Zamościu do oddania głosu na Zamość. Proszę, nie odmawiajcie im.

To pomysł Zamojskiej Korporacji Energetycznej Spółka Akcyjna. Firma dostarcza energię elektryczną do około 400 tys. odbiorców. Ach, gdyby tak wszyscy zagłosowali na Zamość. W czasie pierwszej godziny głosowania na Rynku Wielkim w Zamościu będzie przebywać ekipa programu TVP 1 "Kawa czy herbata?". Ten zamojski program poświęcony jest przede wszystkim I Festiwalowi Kultury im. Marka Grechuty. W nagraniach weźmie udział Magda Umer, która będzie gospodynią drugiego wieczoru festiwalowego.

Wiadomo nam, że piątkowy program telewizyjny w Zamościu poprowadzi Anna Pawłowska i Maciej Kurzajewski. Sądzę, że można oczekiwać, ich przychylności co do inicjatywy powiadomienia wszystkich ludzi na kuli ziemskiej, że należy w plebiscycie zagłosować na cudny Zamość.

Póki co, głosujmy my. Póki co, bierzmy przykład z ZKE SA.

Apelujemy, pomysł nie jest skomplikowany, można zrobić dyżury na Rynku Wielkim innych firm z Zamościa, które ustawią swoje komputery. Co na to sklepy sprzedające sprzęt informatyczny? To całkiem niezła promocja dla takiego sklepu. Dobra promocja dla uczelni, szkół średnich i innych, którzy chcieliby się wypromować. Miasto jest temu pomysłowi przychylne. Więc nie pytajmy co miasto zrobiło w temacie plebiscytu i nie zarzucajmy miastu, że nie kiwnęło palcem w tej sprawie, zróbmy to my. "Jeszcze nigdy tak wiele nie zależało od tak niewielu" - znane słowa - weźmy je za credo tej akcji. Bądźmy "czarnym koniem plebiscytu".

Nasze podpowiedzi i prośby w temacie plebiscytu. Nawet jeśli to ciebie nie dotyczy czytelniku, powiedź innym, że prosimy:

* Zarządy Spółdzielni o zawieszenie komunikatów/prośby w podległych sobie blokach osiedlowych o plebiscycie z podaniem strony i zasad głosowania

* Dyrektorów szkół i nauczycieli informatyków o zaangażowanie dzieci do akcji powszechnego głosowania, a nawet zakładania e - maili

* Prezesów firm, by pozwolili zagłosować pracownikom ze służbowych komputerów * Właścicieli kafejek internetowych o zawieszenie komunikatów o stosownej treści i nie branie pieniędzy za skorzystanie z Internetu w słusznej sprawie

* Właścicieli zamojskich supermarketów o zawieszenie komunikatów, jeszcze lepiej będzie jeśli wydrukują swoje cotygodniowe oferty z dodatkową informacją o trwającym plebiscycie

* Pracowników biur turystycznych i przewodników turystycznych by poprosili turystów o zagłosowanie na Zamość

* Pracowników stacji benzynowych by informowali klientów o głosowaniu na Zamość

* Restauratorów, by wywiesili w swoich restauracjach i pubach komunikaty o plebiscycie

* Hotelarzy i pracowników recepcji by udzielali informacji swoim klientom o plebiscycie

* Drukarzy aby wdrukowali ulotki, najlepiej bezpłatnie jak zagłosować na Zamość

* Wolontariuszy, by roznieśli ulotki i skomentowali idee głosowania

* Właścicieli tytułów prasowych, by dorzucili wkładki o plebiscycie do swoich wielotysięcznych nakładów

* Korporacje taksówkarzy o komunikowanie swoim klientom, że warto zagłosować na Zamość * Rozgłośnie radiowe o podawanie informacji co godzina o plebiscycie i zapraszaniu do głosowania (zasady)

* Radnych aktualnych i przyszłych, posłów aktualnych i przyszłych - róbcie wielkie hallo na Rynku Wielkim w Zamościu - to nic nie kosztuje, a może przynieść korzyści i zwycięstwo nam wszystkim. Zamość - siódmy cud Polski - brzmi dumie.

Desperacja przemawia przeze mnie? Nie. Nie jest łatwo zebrać setki tysięcy głosów, a tyle chyba potrzeba, żeby stać się "Siódmym cudem Polski". Jan Zamoyski i Bernardo Morando zrobili swoje. Teraz nasz ruch. Nasz czas. Czas Zamościa. Działaj! Nie zwlekaj! Wielu już oddało głos na Zamość! A TY?!

Teresa Madej

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje