"Miasta w Internecie" - konferencja w Zakopanem

15 czerwca w Zakopanem rozpocznie się jubileuszowa konferencja "Miasta w Internecie". Ponad 400 uczestników zmierzy się m.in. z problemem wykluczenia cyfrowego i opóźnień w budowie sieci dostępu do szerokopasmowego Internetu.

Statystyki mówią, że do lutego 2011 roku Polska wydała zaledwie kilka procent środków na projekty teleinformatyczne, jakimi na lata 2007-2013 dysponują rząd i samorządy.

Reklama

Plany budowy publicznych sieci dostępu do Internetu są zagrożone. Urzędy niemal w ogóle nie korzystają z platformy ePUAP. A kompetencje cyfrowe Polaków należą do najniższych w Unii Europejskiej.

Czy jesteśmy zdolni zmienić taki obraz e-rozwoju Polski? Czego nam brakuje, co mają inni? Jakimi pozytywnymi przykładami winniśmy się kierować? Jakie działania mogą podjąć wspólnie rząd, samorządy, firmy sektora teleinformatycznego, nauka i organizacje pozarządowe?

Czy jesteśmy gotowi podjąć działania naprawcze skutkujące racjonalnym i efektywnym zainwestowaniem ponad 15 mld złotych, jakimi dysponujemy dzięki funduszom europejskim? Czego samorząd domaga się od rządu, a czego rząd życzyłby sobie od samorządów lokalnych?

Jaka rolę w e-rozwoju Polski mają do odegrania regiony i metropolie? Jak zmienić polską wieś dzięki rozumnym inwestycjom w kompetencje cyfrowe i zapewnienie dostępu do Internetu?

Takie tematy poruszone zostaną podczas 15 Konferencji "Miasta w Internecie", pokazując jednocześnie dobre praktyki i doświadczenia, sprawdzone rozwiązania i projekty.

Podczas sesji plenarnych i warsztatów równoległych omawiane będą:

- dylematy "socjalnego" dostępu do Internetu i wielomiliardowych inwestycji w sieci,

- rozwój inteligentnych miast (smart cities) dzięki inwestycjom w teleinformatykę,

- nowe prawo internetowe i jego wpływ na świadczenie e-usług publicznych przez urzędy samorządów lokalnych,

- wartościowe nowinki: zastosowania "przetwarzania w chmurze" w administracji oraz wykorzystanie mediów społecznościowych (social media) w komunikacji władz z mieszkańcami,

- relacje między polskimi planami a założeniami Europejskiej Agendy Cyfrowej.

materiały prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje