Ulice dla ludzi w Krakowie

"Ulice dla ludzi" - to hasło tegorocznego Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, który trwa do 22 września w Krakowie. Głównym organizatorem imprez i kampanii społecznej, towarzyszącej wydarzeniom jest Urząd Miasta Krakowa.

Celem kampanii jest zaangażowanie obywateli w działania związane z ochroną środowiska. Rezygnacja z korzystania z własnego samochodu na rzecz transportu zbiorowego oraz promowanie komunikacji miejskiej jako proekologicznego środka transportu szczególnie w dużych aglomeracjach - to główne założenia Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, który wieńczy Europejski Dzień bez Samochodu.

Reklama

- Mniej samochodów na ulicach miast to mniejsze korki, a przede wszystkim mniej emisji toksycznych gazów i hałasu - przekonywał Zastępca Prezydenta Wiesław Starowicz podczas zorganizowanej w Magistracie konferencji prasowej. Europejski Dzień bez Samochodu odbył się w Krakowie po raz pierwszy w 2000 roku.

Dwa lata później Kraków, jako jedyne miasto w Polsce, podjęło się organizacji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Nowością na skalę ogólnopolską będą darmowe przejazdy środkami komunikacji miejskiej w ramach Europejskiego Dnia bez Samochodu. 22 września, do jazdy tramwajami i autobusami, będzie uprawniał ważny dowód rejestracyjny.

Szczegółowy program imprez w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu znajduje się na stronie www.krakow.pl.

W ramach akcji promocyjnych, przedstawiony zostanie program lojalnościowy "Gadżety za bilety", w którym może uczestniczyć każdy pasażer, który zbierze skasowane bilety komunikacji miejskiej w Krakowie i osobiście dostarczy je do Urzędu Miasta Krakowa. Szczegółowe informacje dotyczące nagród oraz regulamin programu znajdują się na stronie internetowej Projektu CARAVEL, tj.: www.caravel-krakow.pl

Przypomnijmy; Kraków od dwóch lat bierze udział w europejskim projekcie europejskim Caravel/Civitas II. Aktywność Krakowa w ramach programu obejmuje kilkanaście szczegółowych przedsięwzięć, których wdrożenie ma przynieść efekty w postaci poprawy dostępności komunikacyjnej Krakowa, podwyższenia poziomu bezpieczeństwa w transporcie i obniżenie uciążliwości ekologicznej (emisji hałasu i zanieczyszczeń). Dzięki projektowi Caravel/Civitas II w ubiegłym roku zakończono przebudowę ulic Lubicz i Rakowickiej wraz z wdrożeniem nowych "modelowych" przystanków tramwajowo-autobusowych.

Także w ubiegłym roku, w ramach promocji ekologicznie czystego transportu, MPK uruchomiło 5 pierwszych autobusów napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Na bazie doświadczeń z Genui została opracowana i wdrożona koncepcja tzw. giętkich linii autobusowych. Ważną dziedziną, realizowaną w ramach tego projektu, jest także promowanie ruchu rowerowego jako alternatywnego środka komunikacji publicznej.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje