Akademickie Targi Pracy

Na Akademickich Targach Pracy "Jobbing" odbywających się w poniedziałek w Warszawie prezentuje się 71 wystawców.

Organizatorzy szacują, że wystawcy oferują dwa tysiące miejsc pracy, a także praktyki i staże.

Reklama

Jak powiedziała jedna z organizatorek targów, kierownik biura karier Uniwersytetu Warszawskiego, Marta Piasecka, swoją ofertę kierują do studentów przede wszystkim firmy zajmujące się finansami, czyli banki, firmy ubezpieczeniowe oraz zajmujące się doradztwem finansowym.

W tych dziedzinach, a także w dziedzinie marketingu, zarządzania, socjologii i psychologii kształci się w Warszawie najwięcej studentów.

Według Piaseckiej, popularność humanistycznych kierunków studiów sprawia, że firmy poszukujące pracowników z takim wykształceniem mają z czego wybierać. Natomiast, aby zatrudnić absolwenta ścisłego kierunku studiów, firma musi się postarać.

- Przedsiębiorstwa polują zwłaszcza na młodych, zdolnych informatyków. Na nich wciąż jest zapotrzebowanie - tłumaczyła.

Piasecka poinformowała, że na targach są ponadto obecne uczelnie prezentujące ofertę studiów uzupełniających i podyplomowych. "Wśród wystawców są też firmy pośredniczące w rekrutacji pracowników dla przedsiębiorstw zarówno w Polsce, jak i za granicą" - dodała.

Swoje stoisko ma też stołeczny Urząd Pracy. Jak wyjaśniła jego przedstawicielka, Monika Dąbrowska, urząd nie chce na targach przedstawiać konkretnych ofert, ale ma za zadanie wyjaśnić młodym ludziom, jak szukać pracy, jak się o nią starać i w jaki sposób podnieść swoje kwalifikacje.

Według Dąbrowskiej, studenci i absolwenci w Warszawie raczej nie mają problemu ze znalezieniem pracy. Natomiast pracodawcy często bezskutecznie poszukują wykwalifikowanych, chociaż nie koniecznie bardzo wykształconych pracowników.

- Trudno w naszym mieście o dobrych robotników budowlanych albo ślusarzy. Brakuje fachowców, którzy może nie mają zbyt wysokiego wykształcenia, ale znają się na swojej pracy - podkreśliła Dąbrowska.

Jak powiedziała asystentka ds. rekrutacji firmy z branży doradztwa finansowego PriceWaterhouseCoopers, firma bierze udział w targach, ponieważ rozwija się i stale potrzebuje nowych pracowników.

- Zależy nam na młodych, dynamicznych osobach. Organizujemy staże i praktyki. Większości młodych ludzi, którzy biorą w nich udział, proponujemy później zatrudnienie. Wiele z takich osób pracuje u nas już kilka lub kilkanaście lat - tłumaczyła.

Także sieć pizzerii TelePizza zabiega o zainteresowanie wśród młodych ludzi. "Pracę u nas można pogodzić ze studiowaniem" - podkreśliła reprezentująca firmę na targach Anna Gołębiowska.

Targi odbywają się w Warszawie po raz drugi. Organizują ją wspólnie biura karier 15 stołecznych uczelni. W ubiegłym roku odwiedziło targi ok. 5 tys. osób. W tym roku organizatorzy liczą, że odwiedzających będzie więcej.

INTERIA.PL/PAP

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje