Audioriver i OFF Festival podzieliły się terminami

Dwa polskie prestiżowe festiwale z muzyką alternatywną - katowicki OFF Festiwal i płocki Audioriver - nie będą odbywały się już w tym samym terminie.

Jak poinformowali organizatorzy imprez, w wyniku porozumienia ustalono, że OFF Festival odbędzie się w pierwszy weekend sierpnia, a Audioriver przeniesie się na ostatni weekend lipca 2011. Rozdzielenie dat to m.in. realizacja postulatu fanów, którzy od kilku lat musieli wybierać między dwoma imprezami muzycznymi.

Reklama

- My sami chcieliśmy jeździć na OFF Festival i wiemy, że z drugiej strony było dokładnie tak samo. W końcu udało się coś z tym zrobić - wyjaśnił rzecznik Audioriver, Łukasz Napora. Podkreślił, że przeniesienie terminu tego festiwalu okazało się konieczne, gdyż OFF Festival nie mógł tego uczynić "z różnych względów".

- Nie mieliśmy z tym większych problemów. Nie bez znaczenia była też pomoc i przychylność Urzędu Miasta Płocka, który ze zrozumieniem przyjął chęć przeniesienia festiwalu o tydzień wcześniej - dodał Napora.

Artur Rojek, twórca OFF Festival, przyznał, iż zdawał sobie sprawę, że publiczność obu imprez częściowo się pokrywa. - Audioriver i OFF Festival, pomimo różnic repertuarowych, skierowane są do podobnego rodzaju ludzi: poszukujących i oddanych muzyce. Bardzo się cieszę, że teraz nasi fani, jeżeli będą chcieli, będą mogli być na obu imprezach - oświadczył Rojek.

W ciągu pięciu lat Audioriver na nadwiślańskiej plaży w Płocku, gdzie odbywa się festiwal, wystąpiło ponad 200 gwiazd muzyki elektronicznej i niezależnej z całego świata. Koncerty i sety DJ-skie obejrzało już ponad 100 tys. fanów z Polski i zagranicy, a ostatnia edycja w 2010 r. zgromadziła na plaży około 15 tys. osób każdego dnia.

OFF Festival to największy w Europie Środkowej i Wschodniej festiwal, na którym spotykają się wszystkie ważne nurty muzyki alternatywnej. Od indie rocka po hip hop, od nowego folku po taneczną elektronikę, od jazzu po ekstremalny metal. W 2010 r. piąta edycja imprezy, po raz pierwszy w Katowicach, przyciągnęła ponad 15 tys. fanów z Polski i zagranicy.

INTERIA.PL/PAP

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje