Laureaci akcji "Twoje miejsce na długi weekend"

W akcji promocyjnej "Twoje miejsce na długi weekend" zostały nagrodzone w poniedziałek w Warszawie oferty turystyczne starostw powiatowych w Suwałkach, Wołominie i Żninie.

Akcja promocyjna Polskiej Agencji Prasowej i Serwisu Informacji Turystycznych była kierowana do starostw powiatowych w całej Polsce.

Reklama

Jej celem była promocja regionów oraz miejsc atrakcyjnych, ale rzadko odwiedzanych przez turystów. Brane były także pod uwagę te oferty, które proponowały wiele ciekawych wydarzeń podczas nadchodzącego sierpniowego długiego weekendu.

Akcja "Twoje miejsce na długi weekend" ruszyła 21 lipca i trwała do 5 sierpnia. Oferty oceniał zespół ekspertów reprezentujących Polską Organizację Turystyczną, Polską Agencję Rozwoju Turystyki oraz Polską Agencję Prasową.

Uroczystość wręczenia nagród - dyplomów i szklanych pucharów - odbyła się w Centrum Prasowym PAP. Laureaci - przedstawiciele zwycięskich starostw - odebrali je z rąk prezesa Polskiej Agencji Prasowej Piotra Skwiecińskiego oraz wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Bartłomieja Walasa.

Oferty starostw powiatowych w Suwałkach, Wołominie i Żninie zostały nagrodzone za "atrakcyjny sposób prezentacji regionu oraz bogactwo oferty". Przy ocenie ofert brano również pod uwagę atrakcyjność miejsca oraz formę i treść przesłanego zgłoszenia. Zwycięskie prace zostaną opublikowane w Serwisie Informacji Turystycznych.

Starostwo powiatowe w Suwałkach proponuje odwiedzającym m.in. 3- dniowy rowerowy rajd oraz regaty żeglarskie na jeziorze Wigry, powiat wołomiński zaprasza m.in. na obchody 88. rocznicy Bitwy Warszawskiej, a starostwo w Żninie zachęca do udziału w regatach kajakowych o Miecz Diabła Weneckiego oraz w turnieju hokeja na trawie.

- Jak wskazują badania - Polacy głównie wyjeżdżają nad morze i w góry - podkreśliła członkini zarządu Ada Kostrz-Kostecka, przytaczając czerwcowe badania GFK Polonia dla "Rzeczpospolitej". - Chciałabym zachęcić, by wypromować inne regiony, w których bardzo wiele się dzieje, które są piękne - czasem zaskakująco piękne, bo niewiele o nich wiemy. Stąd nasza akcja promocyjna - tłumaczyła Kostrz-Kostecka.

Dyrektor ds. projektów Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki Magdalena Ragus podkreśliła, że obecnie obserwuje się tendencję odchodzenia od tzw. turystyki biernej. - Przechodzimy do turystyki uczestniczącej, mówimy o popularności turystyki aktywnej - często mylnie rozumiejąc, że chodzi tylko o aktywność fizyczną, a chodzi również o aktywność w aspekcie kulturalnym - mówiła Ragus.

Z Ragus zgodził się wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Bartłomiej Walas, zwracając uwagę, że to właśnie "imprezy plenerowe, historyczne są motywem pobudzenia ruchu turystycznego".

Do akcji "Twoje miejsce na długi weekend" przystąpiło 29 starostw powiatowych z całej Polski; zespół ekspertów wybrał z ich grona trzech laureatów; przyznano również cztery wyróżnienia.

Wyróżnione oferty zostały przygotowane przez Samorządową Agencję Promocji i Kultury w Szczecinku, Starostwo Powiatowe w Ząbkowicach Śląskich, Starostwo Powiatowe w Żninie i Starostwo Powiatowe w Dobrzycy.

Uczestnicy akcji mieli za zadanie przygotować "ofertę miejsca idealnego", w którym można spędzić długi sierpniowy weekend. Oferta miała składać się z opisu miejsca oraz zdjęć, plików graficznych lub multimedialnych. Tekst miał liczyć do 600 wyrazów, zdjęcia i grafika nie mogły przekraczać 1 MB, a plik multimedialny - 10 MB.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje