Pierwsze miejsce za "Jedwab duszy"

Nagrody V edycji Warszawskiego Konkursu Recytatorskiego Poezji Zbigniewa Herberta, w którym wzięli udział uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, zostały wręczone w poniedziałek w Starej Prochoffni.

Pierwsze miejsce w konkursie, który odbył się w dniach 6-7 października, zajęła Karolina Sokołowska z III klasy 99. LO im. Herberta, która recytowała "Jedwab duszy".

Reklama

- Już trzeci raz biorę udział w konkursie. Poznałam poezję Herberta dzięki szkole, poruszyła mnie jego twórczość i teraz często do niej wracam - powiedziała laureatka.

Drugie miejsce ex aequo zajęły Natalia Śliwowska z 53. LO dla Dorosłych za recytację wiersza "Małe serce" oraz Monika Wróblewska z 99. LO, która recytowała "Wiatr i różę". Trzecie miejsce zajęły ex aequo Marta Jakubisiak z 99. LO za recytację "Wilka i owieczki" oraz Veronika Skalska z 4. LO im. Adama Mickiewicza za "Przesłanie Pana Cogito".

- Z przyjemnością słuchałam recytacji wierszy. Widać, że młodzi ludzie nie tylko nauczyli się tekstu na pamięć, ale naprawdę go zrozumieli, a to bardzo ważne - powiedziała przewodnicząca jury, aktorka Bożena Robakowska-Domagała.

- Szkoła nosząca imię Zbigniewa Herberta szczególnie powinna dbać o to, by szerzyć wiedzę dotyczącą poezji tego wybitnego poety. Jedną z inicjatyw, które temu służą, jest właśnie konkurs recytatorski - powiedziała Bożena Gromadzka, dyrektorka 99. Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta w Warszawie, organizatora konkursu. - Konkurs z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W tej edycji wzięło udział ponad 70 osób - dodała.

Warszawski Konkurs Recytatorski Poezji Zbigniewa Herberta pierwszy raz odbył się w 2004 roku. Pomysłodawczynią była Beata Murawska, ówczesna dyrektorka LO im. Zbigniewa Herberta, a obecnie zastępca dyrektora w stołecznym Biurze Edukacji.

- Zbigniew Herbert jest wyjątkowym poetą. Pewna sfera wartości etycznych, które porusza on w swojej twórczości, jest bardzo istotna. Konkurs ma nie tylko szerzyć wiedzę o poezji Herberta, ale także być impulsem dla młodego człowieka, by zainteresował się twórczością tego poety - powiedziała Murawska. Jak zaznaczyła, "jest szczególnie ważne, by promować twórczość Herberta wśród młodych ludzi, którzy dopiero kształtują siebie".

INTERIA.PL/PAP

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje