Spektakl "Rękawiczka" w ramach kampanii na rzecz rodzin zastępczych

Czwartkowa premiera spektaklu "Rękawiczka" w warszawskim teatrze "Lalka" to jedno z głównych wydarzeń tegorocznej kampanii na rzecz rodzin zastępczych. Sztukę obejrzała m.in. prezydentowa Anna Komorowska oraz pierwsza dama Gruzji Sandra Roelofs Saakaszwili.

Spektakl, w który wystąpili dziecięcy aktorzy, opowiada historię dziewczynki, która poszukuje rodziców i rodziców, szukających dziecka. Odnajdują się dzięki tytułowej rękawiczce. Sztuka jest częścią tegorocznej kampanii "Miłość nie cukierki", promującej rodziny zastępcze.

Reklama

Po spektaklu wyraźnie wzruszona Komorowska dziękowała aktorom, mówiąc, że spektakl powinno obejrzeć jak najwięcej osób. Zaprosiła też dzieci do obejrzenia Pałacu Prezydenckiego. Rozdała dzieciom upominki i wraz z Sandrą Saakaszwili pokroiła ogromny tort.

Saakaszwili w trakcie spektaklu - dzięki małej latarce - śledziła scenariusz w języku angielskim. Zaznaczyła, że Gruzja też stara się, by jak najwięcej sierot trafiało do rodzin; pięć lat temu - jak powiedziała - w Gruzji w domach dziecka było pięć tysięcy dzieci - obecnie jest ich tysiąc. Po sztuce rozdała dzieciom książki.

Tadeusz Polkowski z Fundacji "Nasz Dom" powiedział, że kampania jest "dosyć czytelna". - Dzieci pytane w domach dziecka mówią, że chcą być z rodziną. Nieraz chodzi o znalezienie nowej, a niekiedy o pomoc tej, w której są - dodał.

W Warszawie na opiekę zastępczą czeka około 700 dzieci. W całej Polsce jest ich około 10 tysięcy. Rodzina zastępcza jest formą opieki nad dzieckiem częściowo lub całkowicie pozbawionym opieki rodzicielskiej. W rodzinie zastępczej ważne jest zapewnienie więzi dziecka z rodziną biologiczną. Poza wynagrodzeniem zawodowe rodziny zastępcze mogą także korzystać z konsultacji prawnych, pedagogicznych i psychologicznych.

W stolicy funkcjonuje 11 domów dziecka, w których przebywa ponad 670 wychowanków; z czego w 16 mieszkaniach filialnych jest 168 osób. Ponad 1,5 tys. dzieci jest pod opieką spokrewnionych rodzin zastępczych.

Celem kampanii "Miłość nie cukierki", jest promowanie rodzicielstwa zastępczego. W czasie jej trwania rozdawane będą broszury na temat rodzicielstwa zastępczego; do szkół przesyłane będą materiały na temat rodzicielstwa zastępczego. Odbędzie się też konkurs na plakat, promujący rodzicielstwo zastępcze.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje