"Science": Naukowe wydarzenia roku

Odkrycie, jak dinozaury przekształciły się w ptaki, manipulacje pamięcią myszy dzięki promieniom światła, czy uzyskanie insuliny ze specjalnych komórek do walki z cukrzycą - to jedne z ważniejszych wydarzeń naukowych według tygodnika "Science". Co jest tym najważniejszym?

Misja europejskiej sondy Rosetta była najważniejszym naukowym wydarzeniem roku. Tak stwierdzili wydawcy prestiżowego tygodnika "Science".

Najciekawszym momentem rozpoczętej dziesięć lat temu misji było posadzenie lądownika Philae na komecie P67.

Zaraz potem odkryto na niej wodę i związki organiczne. - Było to wyjątkowe wydarzenie w historii podboju kosmosu- mówi Robert Coontz z "Science". - Misje lądowały już na księżycach i asteroidach. Ale na komecie wcześniej nie wylądował jeszcze nikt - dodaje.

Do innych ważnych wydarzeń roku tygodnik zalicza także uzyskanie insuliny ze specjalnych komórek do walki z cukrzycą, manipulacje pamięcią myszy dzięki promieniom światła, czy odkrycie, jak dinozaury przekształciły się w ptaki.

Za naukową porażkę roku "Science" uznaje zbyt powolną reakcję świata na wybuch epidemii eboli w Afryce.