Opole: O turystyce marketingowo

Ładne krajobrazy, mili, gościnni ludzie, Szopen i muzyka - tak najczęściej obcokrajowcom kojarzy się Polska. Polska Organizacja Turystyczna, która przeprowadziła badania marketingowe w sektorze turystyki, zrobiła na tej podstawie ranking najbardziej atrakcyjnych województw.

Polska Organizacja Turystyczna, która przeprowadziła badania marketingowe w sektorze turystyki, zrobiła na tej podstawie ranking najbardziej atrakcyjnych województw. Wśród wyróżnionych znalazło się między innymi województwo: pomorskie (18 proc. wskazań), podkarpackie (17 proc.), małopolskie (16 proc.). Opolskie, podobnie jak i województwa lubelskie oraz lubuskie, otrzymało jeden procent wskazań. Wśród najatrakcyjniejszych miast turyści wskazywali: Kraków, Zakopane, Gdańsk, Wrocław.

Reklama

Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT, która na opolskiej konferencji dotyczącej rozwoju i promocji polskiej turystyki, prezentowała wyniki badań, mówiła też, że wizerunek Polski i Polaków jest zdecydowanie lepszy w oczach cudzoziemców mieszkających w naszym kraju, niż w oczach nas samych. W najbliższych latach kampania promocyjna Polski nakierowana będzie przede wszystkim na rynki Niemiec, Wielkiej Brytanii, USA, Norwegii. W tym roku Polska będzie się promować poprzez atmosferę swoich miast, rok 2010 (rok szopenowski) upływać ma pod hasłem muzycznej Polski.

Obecna na konferencji Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, przypomniała, że po raz pierwszy kwota przewidziana na rozwój turystyki w latach 2007-2013 jest znacząca - wynosi 1,5 mld euro. Pieniądze można pozyskać z różnych programów operacyjnych oraz regionalnych.

Magdalena Piasecka, prezes Convention Bureau Wrocław, zachęcała opolskich hotelarzy, by zgłaszali swoje oferty noclegowe na Euro 2012. Wrocław, który musi dysponować na potrzeby UEFY 2.745 pokojami w standardzie trzy-, cztero-, pięciogwiazdkowym, ma w tej chwili przygotowaną ofertę w 76 proc. Oprócz nowo budowanych hoteli wykorzystywane będą luksusowe noclegi oddalone o dwie godziny jazdy od wrocławskiego stadionu, a to daje szansę Opolanom i ich ofercie.

Józef Sebesta, marszałek województwa opolskiego, zapowiedział efektywne wykorzystanie funduszy będących w dyspozycji RPO. Część z nich wykorzystana zostanie m. in. na modernizację Mosznej. Odnowiony pałac będzie sztandarowym produktem turystycznym Opolszczyzny.

Marszałek Józef Sebesta oraz wicemarszałek Teresa Karol podpisali w imieniu samorządu województwa trójstronne porozumienie intencyjne z OROT oraz "Convention Bureau Wrocław" na rzecz współpracy i promocji.

Zespół prasowy UMWO

INTERIA.PL/PAP

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje