"Zielona linia" dla szukających pracy

24 mln zł będzie kosztowało uruchomienie w Białymstoku ogólnopolskiego centrum teleinformatycznego "Zielona linia" dla osób szukających informacji z urzędów pracy, m.in. ofert zatrudnienia.

Jak poinformowała dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy (WUP) w Białymstoku Janina Mironowicz, WUP jest partnerem projektu, który wdraża Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej w ramach realizacji europejskiego programu na rzecz promocji zatrudnienia. Projekt jest w 85 proc. finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Reklama

WUP szuka konsultantów i trenerów, którzy będą pracować w tworzonym call center w ramach Centrum Informacyjno- Konsultacyjnego Służb Zatrudnienia "Zielona linia". We wtorek ukazały się ogłoszenia o konkursie na te stanowiska. Pracę w "Zielonej linii" mają szansę otrzymać 24 osoby (w tym także niepełnosprawni), które po selekcji zostaną dodatkowo przeszkolone.

Centrum "Zielona Linia" to dostęp do informacji na bieżąco, przez całą dobę i bezpłatnie. Będzie tam można uzyskać wszelkie informacje od ofert pracy na danym terenie począwszy, po informacje o przepisach prawnych czy dotyczące promocji przedsiębiorczości oraz pomocy ze strony urzędu dla chcących rozpocząć działalność gospodarczą. Będą też informacje dla osób, które wracają do kraju po pracy za granicą i chcą się odnaleźć na rynku pracy - wyjaśniła Mironowicz.

Już wiadomo, że tworzone call center będzie zlokalizowane poza siedzibą WUP, bo w urzędzie nie ma na to odpowiedniego miejsca. Trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na sprzęt teleinformatyczny na potrzeby centrum. Jak poinformowała Mironowicz, być może uda się choć częściowo uruchomić je od 1 stycznia 2009 roku. Cały projekt ma funkcjonować do 2011 roku.

Mironowicz ocenia, że zainteresowanie osób korzystaniem z bezpłatnej informacji telefonicznej w urzędzie pracy jest generalnie bardzo duże, choć zależy np. od pory roku i liczby ofert pracy na rynku w danym momencie. Bardzo wiele osób - także z zagranicy - zagląda też na stronę internetową urzędu.

WUP w Białymstoku został wybrany do projektu m.in. dlatego, że z sukcesem zrealizował pilotażowy w Polsce podobny program "Urząd Pracy 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę", który również był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. "Zielona linia" ma mieć podobny charakter, ale zasięg ogólnopolski. Oprócz usług informacji telefonicznej działa także portal internetowy.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje