Komercjalizacja Pierwszej Komunii Świętej

Biała sukienka szyta na miarę, fryzjer, wynajęty samochód i poczęstunek dla 100 osób. Brzmi jak przygotowania do wesela, a tak często wyglądają przyjęcia z okazji I Komunii Świętej. Coraz częściej sakralny charakter tej uroczystości zastępowany jest przez komercyjną imprezę.

Dzisiaj jednym z najważniejszych elementów Pierwszej Komunii Świętej jest prezent. Najczęściej sprowadza się on do kopert z pieniędzmi, ale popularne są również elektroniczne gadżety, takie jak tablety czy laptopy.

Reklama

W komercyjnym podejściu do sakramentu nie widzi złych intencji ksiądz doktor Robert Skrzypczak. Podkreśla, że bardziej wystawna forma uczczenia wydarzenia może mieć swoje źródła w dawnych obrzędach inicjacyjnych.

Skrzypczak wyjaśnia, że Chrzest, Bierzmowanie i Komunia są sakramentami wtajemniczenia Chrześcijańskiego i pełnią też rolę rodzinnej inicjacji, co jest związane z potrzebą świętowania.

W Polsce I Komunię Świętą dzieci przyjmują zazwyczaj w wieku 9 lat. Przygotowania trwają cały rok, natomiast samo przyjęcie sakramentu zwyczajowo odbywa się w maju podczas uroczystej Mszy Świętej.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje