NFZ: Usunięto problemy techniczne w dostępie do systemu eWUŚ

Problemy techniczne w dostępie do eWUŚ zostały usunięte. System działa prawidłowo - poinformował w środę Narodowy Fundusz Zdrowia. Awaria została usunięta po godz. 12.

O awarii poinformowano w środę przed południem na stronie internetowej NFZ. "W związku z problemami technicznymi w dostępie do sytemu eWUŚ przypominamy, że zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, weryfikacja uprawnień pacjentów powinna odbywać się na podstawie dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub przez złożenie oświadczenia. Za utrudnienia przepraszamy" - napisano.

Rzecznik NFZ Andrzej Troszyński podkreślał, że awaria nie ograniczyła dostępu do świadczeń. "Pacjenci mogą przedstawiać dokumenty potwierdzające ubezpieczenie, a jeśli ich nie posiadają, mogą składać oświadczenia, na podstawie których otrzymają świadczenie" - mówił Troszyński.

Reklama

Od 1 stycznia pacjenci przychodzący do placówek ochrony zdrowia nie muszą okazywać dokumentów potwierdzających ubezpieczenie. Pracownicy rejestracji mogą sprawdzać ich uprawnienia online na podstawie numeru PESEL, należy jednak mieć ze sobą dokument tożsamości.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje