Oto marzenie pół miliona polskich dzieci. Spełni się?

Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Żywności, którego celem jest pogłębienie naszej wrażliwości na problem walki z głodem. Z tej okazji rozpoczyna się kampania promocyjna Polskiego Czerwonego Krzyża pod nazwą Godne Dzieciństwo, której patronuje INTERIA.PL. Szacuje się, że w Polsce jest ponad pół miliona dzieci, dla których głód to codzienność, a codzienny posiłek - niespełnione marzenie.

Kilka dużych firm działających w Polsce w ramach wsparcia kampanii Godne Dzieciństwo zdecydowało się od dzisiaj wystawić w sklepach swoich sieci realistycznie wyglądające wizualizacje obiadów. Ma to zachęcić ich klientów do wsparcia kampanii.

Reklama

- Na razie te firmy nie zdecydowały się na bezpośrednie finansowe wsparcie kampanii - poinformowała nas Zuzanna Krygiel z Polskiego Czerwonego Krzyża.

Kampanię Godne Dzieciństwo może wesprzeć każdy wysyłając SMS o treści POMOC pod numer 7364. Koszt to wiadomości to 3,69 złotego.

Wsparcie darczyńców pozwala PCK dożywiać dzieci już ponad 11 lat. Przez ten czas PCK sfinansował ponad 6 mln ciepłych posiłków.

W samym 2011 r. PCK pomogło ponad 32 tys. dzieciom i młodzieży. Każde z dzieci otrzymało wyprawkę szkolną, paczki na Wielkanoc i Boże Narodzenie. Na turnusach zorganizowanych w tym czasie przez PCK wypoczywało ponad 2 tys. dzieci.

Według danych GUS w gospodarstwach domowych mających problemy z zaspokojeniem elementarnych potrzeb w Polsce żyje ponad 700 tys. dzieci. Dzieci do la 18 (co piąta osoba w Polsce) stanowią 30 proc. liczby skrajnie ubogich.

Strona kampanii Godne Dzieciństwo

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje