PFN odpowiada na klip fundacji amerykańskich Żydów

Polska Fundacja Narodowa opublikowała wideo z przemówieniem prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa podczas jego wizyty w Polsce w lipcu ubiegłego roku. To odpowiedź na klip fundacji Ruderman Family Foundation wzywający USA do zerwania relacji z Polską w reakcji na nowelizacji ustawy o IPN.

W klipie Polskiej Fundacji Narodowej, zamieszczonym we wtorek na swoim profilu YouTube, zacytowane zostało przemówienie prezydenta Donalda Trumpa podczas jego wizyty w Polsce w lipcu ub. roku. "Przybyliśmy do was, aby przekazać wam bardzo ważną wiadomość: Ameryka kocha Polskę, Ameryka kocha Polaków. W imieniu wszystkich Amerykanów chciałbym też podziękować całemu narodowi polskiemu za gościnność okazaną naszym żołnierzom w Waszym kraju" - mówił wtedy prezydent Stanów Zjednoczonych.

Reklama

"Żołnierze ci nie są tylko dzielnymi obrońcami wolności, ale są też symbolem zaangażowania Ameryki w zapewnienie Polsce bezpieczeństwa i miejsca w silnej i demokratycznej Europie. Polska jest geograficznym sercem Europy, ale co ważniejsze: w polskim narodzie widać duszę Europy. Wasz naród jest wielki, bo jesteście silni wspaniałym duchem" - dodał.

W teledysku zamieszczono ujęcia zarejestrowane podczas wizyty Trumpa w Polsce - m.in. z jego przemowy oraz obrazy wiwatujących tłumów, czy powiewających obok siebie flag polskiej i amerykańskiej. Obok nich przedstawiono polskie krajobrazy, a także zdjęcia polskich miast - w tym Warszawy i Krakowa. Wideo zawiera również sceny z Powstania Warszawskiego m.in. z wyzwolenia niemieckiego obozu koncentracyjnego przy ul. Gęsiej.

Kampania Ruderman Family Foundation, prywatnej fundacji filantropijnej z Bostonu, zwraca się przeciwko nowelizacji polskiej ustawy o IPN; jej inicjatorzy wzywają władze USA do zerwania relacji z Polską "w imieniu 6 milionów Żydów". Organizatorzy akcji uruchomili zbieranie podpisów pod petycją pod hasłem: "Ja również opowiadam się za zawieszeniem stosunków z Polską do czasu uchylenia +polskiego prawa negującego Holokaust+!". O sprawie poinformował w środę w wydaniu online dziennik "Jerusalem Post".

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje