RMF FM: MON się promuje. Będą znaczki do klap, długopisy i kalendarze

Tegoroczny budżet MON na dostawy materiałów promocyjnych wynosi aż 4 mln zł. Oznacza to, że jest prawie dwa razy większy, niż plan założony w zeszłym roku – ustalił reporter RMF FM Krzysztof Zasada. ​Do tych doniesień już ustosunkowało się MON, które wydało specjalne oświadczenie.

Pieniądze zostaną wydane m.in. na albumy, znaczki do klap, długopisy, kalendarze, haftowane obrazki i bombki choinkowe.

Reklama

Środki przeznaczone na promocję resortu to najwyższa kwota w budżecie MON na ten rok.

Dodatkowo - także prawie dwukrotnie - zwiększa się budżet na wykonanie, wyposażenie i dostawę resortowego stoiska na targach obronnych. Z zeszłym roku było to 1,2 mln zł, w tym roku są to ponad 2 mln zł.

W planie przewidziano też 300 tys. zł na iluminację budynków MON - chodzi o projektory do wyświetlania obrazów na ścianach.

Sprostowanie MON

Do doniesienia reportera RMF FM odniosło się Ministerstwo Obrony Narodowej. Resort stwierdził, że RMF FM "mija się z prawdą informując, że 'Środki przeznaczone na promocję ministerstwa, to najwyższa kwota w budżecie resortu obrony na ten rok'. Sformułowanie użyte przez RMF FM sugeruje, że MON przeznaczy większą kwotę na materiały promocyjne niż np. na modernizację sił zbrojnych. Nie jest to prawdą.

'Plan postępowań o udzielenie zamówienia' został opracowany w ubiegłym roku. Wspomniana kwota ma być przeznaczona na zakup materiałów promocyjnych, które będą wykorzystywane przez Wojsko Polskie. Obejmuje m.in. stałą działalność promocyjną, materiały promocyjne związane z obchodami 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, w które Ministerstwo Obrony Narodowej będzie intensywnie zaangażowane oraz 100-lecia ustanowienia Sztabu Generalnego.

Materiały będą przekazane także za granicę do placówek dyplomatycznych i Polskich Kontyngentów Wojskowych oraz wykorzystywane podczas obrad w Warszawie - wyjazdowego posiedzenia Komitetu Wojskowego NATO. Zaznaczamy, że kwoty zapisane w 'Planie postępowań o udzielenie zamówienia' to orientacyjne wartości planowanych zakupów, które będą na bieżąco korygowane.

W 2018 roku resort obrony narodowej planuje udział w krajowych oraz międzynarodowych targach przemysłu zbrojeniowego m.in. w Pakistanie i Indonezji. Ze względu na odległość koszty organizacji i udziału w targach są wyższe niż w Europie. Zarówno Pakistan jak i Indonezja mają jedne z najliczniejszych armii świata i miliardowe budżety zbrojeniowe. Oba kraje deklarują unowocześnienie swoich armii i zakupy uzbrojenia. Uznawane są za bardzo perspektywiczne rynki".

Krzysztof Zasada

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje