RMF: Wielka awaria w urzędach. Problemy w całym kraju

We wtorek doszło do wielkiej awarii informatycznej. Po godz. 14 Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że działają już wszystkie serwisy e-PUAP oraz obywatel.gov.pl.

Ministerstwo Cyfryzacji informowało, że trwająca od godz. 8 rano awaria była poważna.

Reklama

Nie działał System Rejestrów Państwowych, który łączy w sobie bazy PESEL, bazy dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego.

Na Gorącą Linię RMF FM spływały też liczne sygnały o problemach z bazą CEPIK dotyczącą kierowców i samochodów.

W związku z awarią Polacy mieli dziś problem z zarejestrowaniem dziecka, wyrobieniem dowodu osobistego, uzyskaniem aktów stanu cywilnego i odpisów np. aktów urodzenia, zgonu, małżeństwa itp. Nie dało się tego zrobić ani w urzędzie, ani przez internet.

Nie wiadomo, ile potrwa usunięcie awarii

Po godz. 14 Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że awaria została usunięta.

"Działają już wszystkie serwisy, która umożliwiają komunikację obywateli i przedsiębiorców z podmiotami publicznymi, w ramach ePUAP" - powiedział rzecznik resortu. 

ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej) to ogólnopolska platforma teleinformatyczna, która umożliwia komunikację obywateli i przedsiębiorców z podmiotami publicznymi. Pozwala też komunikować się podmiotom administracji publicznej pomiędzy sobą. Z kolei obywatel.gov.pl to serwis z informacjami o usługach, które państwo świadczy obywatelom.

System Rejestrów Państwowych (SRP) łączy najważniejsze polskie rejestry: PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, Rejestr Stanu Cywilnego, System Odznaczeń Państwowych, Centralny Rejestr Sprzeciwów. Dzięki niemu coraz więcej spraw urzędowych można załatwiać wirtualnie, nie wychodząc z domu.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje