TNS Polska: 28 proc. dla PiS, 23 proc. dla PO

28 proc. badanych na początku grudnia przez TNS Polska, którzy "zdecydowanie" lub "raczej" biorą pod uwagę pójście do wyborów, planuje oddanie swojego głosu na PiS, a 23 proc. na PO. Do Sejmu weszliby także przedstawiciele SLD (9 proc.) oraz Twojego Ruchu (6 proc.).

W porównaniu z listopadem PiS stracił 3 punkty proc., a Platforma zyskała 1 punkt proc.

Reklama

PSL uzyskało w grudniu 4 proc. poparcie. Jednak, jak podkreśla TNS Polska, analizując wyniki po wyłączeniu z podstawy oprocentowania osób niezdecydowanych jak głosować, partia ta miałaby szanse na parlament.

Na Solidarną Polskę i Nową Prawicę chciało głosować po 3 proc.

Na Solidarną Polskę i Nową Prawicę chciało głosować po 3 proc.; Polska Jest Najważniejsza uzyskała 2 proc. poparcie.

Spośród badanych, którzy wyrażają zainteresowanie udziałem w wyborach parlamentarnych 21 proc. nie jest zdecydowanych, której partii przekazać swoje poparcie.

TNS Polska zwraca uwagę, że swoje badania rozpoczął jeszcze przed powołaniem Polski Razem Jarosław Gowina i przed decyzją PJN o przyłączeniu się do tej formacji. Stąd w rankingu brak Polski Razem i obecność PJN.

Gdyby wybory odbywały się na początku grudnia wzięłoby w nich udział 53 proc. ankietowanych. Zdecydowaną chęć uczestnictwa wyraziło 19 proc. respondentów.

35 proc. badanych nie zgłosiło gotowości do udziału w wyborach

34 proc. wzięłoby udział w głosowaniu, ale są mniej zdecydowani w swoich deklaracjach.

35 proc. badanych nie zgłosiło gotowości do udziału w wyborach, z czego 16 proc. raczej nie wzięłoby udziału w głosowaniu, a 19 proc. - na pewno nie.

12 proc. nie jest pewnych swojego udziału w wyborach.

Sondaż TNS Polska przeprowadzono w dniach 6-11 grudnia br. na ogólnopolskiej próbie 965 mieszkańców Polski w wieku 18 i więcej lat. Preferencje partyjne to 509 osób deklarujących "zdecydowanie" lub "raczej" zamiar uczestniczenia w wyborach. 

Dowiedz się więcej na temat: sondaże | Platforma Obywatelska | Prawo i Sprawiedliwość | Sejm RP

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje