"Dziennik Gazeta Prawna": Uczeń ofiarą rządowych testów

Z raportu OECD o polskiej oświacie wynika, że reforma goni reformę, a nic z tego nie wynika - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Reforma gimnazjalna, maturalna i obniżenia wieku szkolnego do lat sześciu - to tylko niektóre z ważnych zmian, które wprowadzono w ostatnich latach w polskiej edukacji. Żadna z nich nie została uczciwie podsumowana i rozliczona.

Reklama

Eksperci OECD nie mają wątpliwości - żeby skutecznie zarządzać oświatą, trzeba sumiennie recenzować wprowadzone nowości. I dopiero na tej podstawie projektować kolejne reformy. Takie wnioski znalazły się w opublikowanym właśnie raporcie "Education Policy Outlook 2015. Making Reforms Happen".

"Nasza edukacja składa się z wielu luźno powiązanych ze sobą pomysłów, które zmieniają się w zależności od tego, kto akurat rządzi" - uważa Hubert Guzera z Forum Obywatelskiego Rozwoju. Jego zdaniem jedną z pozostawionych bez weryfikacji reform jest wprowadzenie do podstawówek rządowego podręcznika. "Jak pracuje się z podręcznikiem, ocenili na razie tylko nauczyciele i organizacje pozarządowe. Oceny nie napawają optymizmem" - mówi.

Przewodniczący oświatowej "Solidarności" Ryszard Proksa zauważa, że podsumowania nie doczekała się także reforma wprowadzająca gimnazja, system egzaminów zewnętrznych i obniżenie wieku szkolnego.

Uczeń maszyną do testowania reform? Dyskutuj!


PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: uczniowie | reforma szkolna

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje