"Gazeta Polska Codziennie": Dość seksualizacji dzieci

W wyniku akcji zorganizowanej przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa firma produkująca rajstopy zdjęła ze swej strony internetowej reklamy, na których dziewczynki wystylizowane na wampy w wulgarnych pozach prezentowały garderobę - donosi "Gazeta Polska Codziennie".

"Szybka reakcja producenta pokazuje, że presja konsumentów przynosi oczekiwane rezultaty" - mówi Lesław Sierocki, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Reklama

Firma Ballerina produkująca rajstopy, pończochy oraz bieliznę damską zamieściła na stronach internetowych kontrowersyjne reklamy rajstop dziecięcych. Według "GPC" strona była współfinansowana przez Ministerstwo Gospodarki w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Sierocki zwraca uwagę, że reklamy produktów firmy Ballerina nie są odosobnionym wypadkiem i podkreśla, że seksualizacja dzieci nie ogranicza się tylko do marketingu. Zjawisko jest szersze. Przykładem może być bielizna dla dzieci. Staniki typu push up dla ośmiolatek czy stringi dla dzieci eksponowane są w wielu większych sklepach dziecięcych.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy