"Rzeczpospolita": MEN stygmatyzuje niepełnosprawnych uczniów?

Rozporządzanie Ministerstwa Edukacji dotyczące pracy poradni psychologicznych zostało skrytykowane przez ekspertów.

Nowe przepisy dotyczące orzeczeń dla niepełnosprawnych uczniów miały poprawić proces ich wydawania oraz dostosować pracę poradni psychologiczno-pedagogicznych do potrzeb dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - pisze "Rzeczpospolita".

Reklama

Rozporządzenie zbiera jednak fatalne opinie. Według ekspertów przepisy pogorszyły sytuację przeszło 100 tysięcy niepełnosprawnych uczniów.

MEN w rozporządzeniu posługuje się terminem stygmatyzującym uczniów - pejoratywnym "upośledzeniem umysłowym". Na całym świecie używa się pojęcia niepełnosprawności intelektualnej.

Największe kontrowersje budzi jednak pomysł MEN, by to lekarz w orzeczeniu określał, w jakim zakresie niepełnosprawny uczeń może brać udział w życiu szkoły.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Dowiedz się więcej na temat: upośledzone dzieci | MEN

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje