Przejdź do głównej części strony

Nawigacja

Górne menu

« wróć do informacji

Dwie czarne skrzynki już rozszyfrowane


  • yutube... strzały w smoleńsku (13)
    (2010-04-19 21:49)
    ~sasza

    jest tam ciekawy film zaraz po rozbiciu tu polewa
    według filmiku, ktoś do kogoś strzelał!! według
    tego ruska do pilota(ów) są 4 strzały..... do
    dzików
    ludzie w jakim my czasach żyjemy!!!!!

  • Autor filmu "Smoleńsk strzały po katastrofie" (39)
    (2010-04-19 23:40)
    ~Marta

    Adrij Mendierej został podobno ugodzony nożem i
    zmarł w Mińsku.To zaczyna przerażać.

    • Ja sadzę,że jeżeli ktos pisze o czyimś (...)
      (2010-12-26 11:47)
      ~detektyw amator:)

      i głupocie to przedewszystkim wystawia opinie o
      samym sobie. Jeżeli chodzi natomiast o sprawę to
      nie jest jednoznaczna kazdy ma prawo sie
      zastanawiać i rozmawiać na ten temat. Pozdrawiam:)

  • Teraz kolej na naszego dziennikarza, który tam był (2)
    (2010-04-24 18:30)
    ~izas

    i filmował. Zapewne zginie przez przypadek, jak
    dawniej bywało.

    • Jak można być wiarygodnym w sprawie gdy
      (2010-10-31 09:56)
      ~

      dotyczy to bezpośrednio mojej osoby.Tak
      przedstawia się sprawa katastrofy samolotu
      Prezydenckiego na terenie Rosji.Wiarygodną opinię
      wydałaby tylko komisja międzynarodowa.

  • katastrofa ... (2)
    (2010-04-20 01:06)
    ~res

    pilot zgłupiał i lądował nic nie widząc? czy
    przyrządy pokazywały mu co innego? odpowiedź jest
    prosta

  • wy gupoki!!!!!!
    (2010-05-12 16:22)
    ~paweł

    wy dzieciaki zajmujcie sie nauką a nie
    katastrofa w y akurat wiecie?

  • POLACY GDZIE NASZ RZAD ...? (2)
    (2010-04-22 14:58)
    ~HcA

    DLACZEGO do dej pory nie powołano miedzynarodowej
    komisji do zbadania przyczyn katastrofy i
    wszystkich zaniedbań ,traktyje sie nas jak ....
    a ludzie daja sie wkrecac w jakies niepotrzebne
    dyskusje !
    Dlaczego strona rosyjska nie chce ujawnic faktów
    - znowu jakies tajemnice...?

    Już dobrali sie do ustaw...ogołocą nas ,bedziemy
    kolonią...

    • Polacy, kochani rodacy. Na co czekamy?
      (2010-05-07 22:52)
      ~Patriotka

      trzeba zdrajców usunąć z rządu i bandytów co nam
      zabili kwiat narodu Polskiego, ukochanego Pana
      Prezydenta.. i tyle zacnych ludzi. TUSKA,
      KOMOROWSKIEGO, KLICH i jescze paru innych skuć w
      żelazne pęta jak najgorszych bandytów bo to są
      zdrajcy Narodu... i wrzucić do lochu niech ich
      szczóry ogryzą, bo wrony to chyba nie bedą chciały
      ich dziobać bo sobie pobrudzą dzioby bo to są
      zdrajcy Narodu Polskiego.

  • PAMIĘTAJCIE O JEDNYM. (1)
    (2010-04-20 22:42)
    ~????

    JESZCZE 20 OSÓB NIE JEST ZIDENTYFIKOWANYCH. PYTAM?
    DLACZEGO? MOŻE FAKTYCZNIE GDZIEŚ SĄ?

  • a ja wam powiem, ze trzeba sie modlic, bo nie jest (4)
    (2010-04-20 00:48)
    ~SS

    wykluczone ze ktos przezyl i uciekl...

  • blokada prawdy?
    (2010-04-25 15:25)
    ~MAXX

    a dlaczego blokuja mozliwosc obejrzenia pierwszego
    nakreconego filmu z katastrofy na
    "youtube"sprawdzcie to z dnia na dzien coraz
    ciezej go sciagnac w calosci.I nasz rzad stara sie
    to wyjasnic?????smieszne nie bylem wczesniej za
    PIS ale teraz jestem,PO nie robi nic zeby to
    wyjasnic.Gdyby Kaczynscy zyli a rozbilby sie
    samolot z polskim rzadem moni by tego tak nie
    zostawili!!!!!!!!!!!!!ciekawe czy nie usuna mojej
    wypowiedzi i czy w ogole ja zamieszcza jak nie
    zamieszcza bede pisal do skutku ludzie nie dajcie
    sie oszukiwac.Na koniec dodam ,ze nie jestem tak
    zwanym przez PO mocherowym beretem.mam 30 lat i
    patrze realnie na ten balagan i zaklamanie.

  • uszkodzone czrne skrzynki??? (1)
    (2010-04-24 16:43)
    ~podejrzliwa

    W radio kilka dni temu słyszałam wypowiedź
    jakiegoś speca od katastrof lotniczych, który
    mówił, że czarna skrzynka jest w stanie
    przetrzymać wybuch jądrowy - a tu samolot spadł z
    kilkunastu metrów i już są zakłócenia i szumy- oj
    śmierdzi... Polacy nie dajmy się otumanić. A
    byliście na onecie? Pod artkułem o Bielanie są
    same negatywne wpisy (tam nikt nie ma wątpliwości,
    że Prezydent jest winny katastrofie!!!) Media są
    sterowane!!!

  • A skąd się wzieła podkomisja miedzynarodowa,
    (2010-04-24 18:27)
    ~izas

    kiedy nikt ją nie powoływał. Jak można było
    pozwolic na dokonywanie jakichkolwiek czynności
    przy skrzynkach przez Rosjan? Gdzie był polski
    rzad? PODLI ZDRAJCY!!!!

  • Ojej
    (2010-04-24 11:47)
    ~A.

    19.04 rozszyfrowane, a od wczoraj piszą, że nie
    wiadomo dokładnie o której godzinie samolot się
    rozbił.

  • Najlepsze jest to że facet który nagrywał
    (2010-04-23 16:38)
    ~Stop paranoji

    ten filmik miał na imię KOLA przynajmniej tak do
    niego mówił ten dziadek. Bezmózgowcy przestańcie
    wymyślać historie. Peace

  • Adrij Mendierej (6)
    (2010-04-20 10:20)
    ~xxx

    Film, który zepewne już wszyscy widzeli, autor
    tego filmu Adrij Mendierej , któremu wbito noż w
    okolicach Kijowa 15 Kw.2010 roku został
    przewieżony w tragicznym stanie do szpitala w
    Kijowie , gdzie 16 kwietnia dwóch nieznanych ludzi
    odłączyło mu respirator. J po raz kolejny wbito
    mu 3 razy nóż. Andrij zmarł po południu o15.03
    czasu Moskiewskiego 16 kwietnia 2010 roku. Ale
    oczywiście jest to przypadek wg ROSYJSKIEGO
    RZĄDU!!!! To przypadek!

  • PRAWDOPODOBNA PRZYCZYNA (1)
    (2010-04-22 02:05)
    ~KRZYS

    A teraz czas na moją teorie spiskową!
    Musimy sie cofnac w czasie i przypomniec sobie co
    sie dzialo w gruzji , a wiec zaloga prezydenckiego
    samolotu leciala do azerbejdzanu i w trakcie lotu
    prezydent chcial zmienic miejsce ladowania i
    wyladowac w stolicy gruzji , po konsultacji ze
    swoim dowodca ( co dla mnie nie do konca jest
    zrozumiale czemu pilot pytal o to swojego dowodcy)
    byla wyrazna odmowa . Slowa s.p prezydenta po tej
    sytuacji - jesli ktos jest oficerem nie powinien
    byc tak lekliwy i zapowiedzial ze po powrocie
    zajmie sie ta sparawa ( sprawa byla w prokuraturze
    ale zostala umorzona a pilot zostal odznaczony
    przez ministra Klicha )Dodam jeszce ze pilot ktory
    zginal w smolensku w locie do azerbejdzanu byl 2
    pilotem !Pytanie dotyczace tego zdarzenia - czy
    myslicie ze jesli wtedy pilot na wyrazne polecenie
    prezydenta wyladowal by w gruzji i doszlo by do
    katastrofy to opinia publiczna dowiedziala by sie
    o ingerencji prezydenta? Moja odpowiedz brzmi
    NIE.
    A teraz luty tego roku .Prezydent RP nie
    otrzymuje zaproszenia na oficialne obchody w
    Katyniu .Leci Tusk.
    I dzien tragiczny w skutkach! Nie uwierze w
    historie tego typu ze pilot wiedzac jakie sa
    warunki atmosferyczne a system naprowadzania ILS
    jest nie do uzycia na tym lotnisku oraz slowa
    kontrolera lotow w smolensku ze sa zle warunki i
    zeby pilot lecial na lotnisko zastepcze w moskwie
    badz w minsku decydowal sie na ladowanie w tych
    warunkach - to nie sa ludzie z lapanki i ladowanie
    na slepo nie wchodzi w gre , tym bardziej z
    jakimi osobami lecial na pokladzie !S.p Lech
    Kaczynski nie tylko chcial lecz musial byc na
    obchodach bo w innym wypadku byly by niezle gadki
    typu , taki patriota a Go nie bylo itp. Na
    poczatku byly podawane sprzeczne informacje co do
    ilosci podchodzenia do ladowania , ale zalozmy ze
    bylo jedno a somolot kilka razy kolowal . Zapewne
    Prezydent wiedzial ze nie mozna ladowac w
    smolensku i zostal zapytany gdzie ma ladowac ,
    mins czy moskwa ? Co powiedzial prezydent ? Watpie
    ze sie dowiemy ! Czy po pochowaniu Prezydenta na
    Wawelu prawda mogla by wyjsc na jaw? Nie badzmy
    naiwni - NIE.
    Czemu po odsluchaniu rozmow z czarnej skrzynki
    usyszelismy tylko ze pilot na kilka sekund przed
    tragedia wiedzial ze sie rozbije a nie ma nic na
    temat rozmow z wieza kontrolna ?Wieza kontrolna
    mowi ze nie mozna ladowac i PILOT nie laduje !No
    ale wiemy wszyscy kto byl na pokladzie , wystarczy
    chyba ze wymienie dowodce sil powietrznych !
    Nie wierze w zamach, jakies bomby itp. jak to co
    niektorzy pisza, Putin to nie bin laden , ta
    teoria jest za grubymi nicmi szyta , nie mogl
    przeciez przewidziec ze pilot zdecyduje sie
    ladowac w takich warunkach . Mgla sztucznie
    wywolana jest bardziej prawdopodobna ( takie
    rzeczy mozna zrobic ) Kaczynskiego nie byloby w
    Katyniu poniewaz by nie zdazyl i Putin wygrany!
    Ale to mi tez nie za bardzo pasuje .
    Podsumowanie
    Pilot widzi jakie sa warunki , dostaje nakazy z
    wiezy i nie decyduje sie na ladowanie !
    Powiadamia o tym prezydenta ! ...
    Ale czy tak bylo ?Jesli tak to dowiemy sie za
    kolejne 70 lat .

    • A może to właśnie o to chodziło, że w taki
      (2010-04-22 08:22)
      ~Katarzyna

      plan zamachu będzie trudno uwierzyć...ale z
      drugiej strony już więcej nie nadarzyłaby się taka
      okazja, by tylu przywódców leciało w jednym
      samolocie do Rosji... Przeciwnik nie mógł takiej
      okazji ominąć... a czy nie zastanawiają was
      prawybory w PO? Czyżby Tusk wiedział, że nie
      będzie czasu na kampanię wyborczą, że nie będzie
      czasu na pokazanie ludziom i przekonanie ich do
      tego, na kogo mają głosować??? To dopiero sprawa
      grubymi nićmi szyta... No i śmierć tego autora
      filmiku ze strzałami... i wiele innych
      okoliczności. Myślę, że w tej chwili jedyna szansa
      na wyjaśnienie tych okoliczności leży w powołaniu
      międzynrodowej komisji do zbadania przyczyn
      katastrofy.

  • Rosjanin który ten film (2)
    (2010-04-20 23:10)
    ~aga*))

    nakręcił to naoczny świadek katastrofy,
    przechodził akurat w tym czasie.Zdążył film
    nakręcić telefonem i dać do internetu. Więc ja w
    to wierzę. A to co widać na tych 2 filmach, bo tam
    są 2, to makabra. Jeśli to prawda, to już nic nie
    zatuszują. Jak to dobrze, że są takie telefony.
    Gdy to okaże się prawdą co będzie? Strach nawet
    myśleć.

  • Kondolencje
    (2010-04-21 15:31)
    ~NIna

    Trzeba było zaobserwować pytający wyraz twarzy
    Jarosława Kaczyńskiego, jak przyjmował kondolencje
    od Tuska. Nic dodać, nic ująć.

  • CO POWIEDZĄ ZAPISY, PO BADANIU PRZEZ RUSKIE SŁUŻB. (2)
    (2010-04-20 11:20)
    ~Nocna zmiana

    Ból i empatia narodu rosyjskiego wobec tej
    apokaliptycznej tragedii, jest prawdziwa. Niestety
    to nie idzie w parze z interesami ich służb. Gdy
    Lech Kaczyński zmobilizował wielu prezydentów w
    obronie Gruzji i w obronie całego regionu,
    powiedziałem, że podpisał na siebie wyrok, tak jak
    podpisała na siebie wyrok polska elita broniąca
    Ojczyzny przed bolszewikami w 1920 roku, gdy
    sowieci chcieli zająć Europę aż po Hiszpanię a
    dotarli tylko do Warszawy. Za to polska elita
    zapłaciła życiem w Katyniu.

  • NIE WSKRZESIMY ZMARŁYCH ALE PROSIMY O PRAWDĘ !!!!!
    (2010-04-21 08:40)
    ~Helen

    ...samolot jest w odległości 1050 m od płyty
    lotniska(czyli pochodzi do lądowania),jest na
    wysokości drzewa(brzozy)o które zahacza
    skrzydłem,brzoza ma połamane gałązki (z filmu),a
    samolot złamane skrzydło.Samolot obraca się wokół
    własnej osi i przechyla się wbijając się złamanym
    skrzydłem w ziemię - przemieszcza się.Jest na
    ziemi.Proszę powiedzieć, w którym momencie się
    rozpadł na tyle części?
    Przecież, nie zderzył się z betonowym podłożem
    tylko z ziemią pod lasem.Analizując wypowiedzi
    róznych expertow mam wrażenie, że sądzą iż
    wszystkim da się zamydlić oczy.Myślę że, powiedzą
    PRAWDĘ

  • hmm
    (2010-04-20 21:00)
    ~doda

    Ja doda napisze o tym piosenke

  • życie
    (2010-04-20 19:43)
    ~swiadek

  • Prosze O wypowiedzi! (6)
    (2010-04-19 22:35)
    ~chiara

    Wklejam ponizej przekopiowane tłumaczenie ,
    kopiujcie szybko, bo zaraz po raz kolejny zniknie


    Przesłuchałam nagranie z rozmowy rosyjskiego
    kontrolera lotów z pilotem samolotu prezydenckiego
    chyba z dziesięć razy, zanim zniknęło z
    Niezależnej. Nie jestem pena tylko dwóch
    szczegółów - czy kontroler powiedział w pewnym
    momencie: Sorok wos'moj, wsio po komandie. Poka
    rabotajeT", bo równie dobrze mógł powiedzieć "poka
    rabotajeM" / Czyli- "Czterdziesty ósmy,wszystko
    według rozkazu. Narazie pracuje ( język potoczny,
    więc można to także przetłumaczyć: "narazie leci"
    a nawet: "narazie jest sprawny". To samo zdanie z
    "poka rabotajeM może mieć także dwa warianty- z
    przecinkiem - "poka, rabotajem czyli:" No to
    cześć, bierzemy się do roboty"lub bez przecinka-"
    poka rabotajem" czyli: " narazie pracujemy".
    I jeszcze jedno- czy to możliwe, żeby leciało tym
    samolotem czterech pilotów? Pytanie nie jesyt
    bezpodstawne, bo pilot prezydenckiego samolotu po
    podaniu swoich namiarów, W TYM RÓWNIEŻ WYSOKOŚCI
    -3300 metrów, ( wysokość podawał cały czas -
    kolejno: 2400metrów, 2200 metrów, ostatnia- 1500m.
    z komunikatem: "sniżajemsia" Czyli: "podchodzimy
    do lądowania") powiedział: "nas c'etyr'e
    c'ełowieka" czyli: "jest nas czterech (czworo)"
    Dokładnie pamiętam również, że polski pilot w
    pewnym momencie powiedział "dymka, wosiem'
    kiłomietrow" czyli dosłownie:" mgiełka, osiem
    kilometrów". Domyślam się, że takie mu podano dane
    o widoczności. Powiedział jeszcze "a u nas
    dwadcat' odin", czyli: "a u nas (tutaj)
    dwadzieścia jeden" ( prawdopodobnie chodziło o
    widoczność w miejscu, w którym się aktualnie
    znajdował samolot). Tyle zapamiętałam i jestem
    tego pewna. ( nie uwzględniałam w zapisie
    fonetycznym wersji rosyjskiej różnic w wymowie
    samogłoski "O" akcentowanej i nieakcentowanej -
    dla większej jasności zapisu

    • Na razie nic nie wywroza bo ruski NIC
      (2010-04-20 18:29)
      ~Lach sarmata

      jeszcze nie dal i beda musieli dlugo
      prosic aby ruski cokolwiek dal a juz POszla
      informacja ze nagranie w pewnych czesciach
      jest nie czytelne !!! A w moskwie pewna
      gazeta napisala - " Nad katastrofa w smolensku
      unosi sie zapach gazu łpkowego " !!! Adios
      amigos .

  • Przyczyna
    (2010-04-20 17:06)
    ~Edgar

    Czarne skrzynki sa dawno rozszyfrowane tylko sie
    spekoluje co podac do publicznej wiadomosci a
    czego nie,co ludzie powinni wiedziec a co
    zatuszowac .Zaraz po katastrofie podawano ze Lechu
    dzwonil do Jarka a ten byl zdziwiony ze jeszcze
    nie wyladowali ze sie spoznia na uroczystosc i
    kazal ladowacjak najpredzej ,teraz sie otym wogule
    nie mowi ,sugeruje sie blad pilota ,moze publika
    to chwyci ??? Ile jest w tym wszystkim falszu
    ,obludy .caly swiat zna przyczyne a nas sie karmi
    obluda ,kto za tym stoi ?????

  • Czyje były te skrzynki?
    (2010-04-20 17:04)
    ~Korbowy

    że Rosjanie porwali je do odczytu? część nzapisu
    nieczytelna? ciekawe co jeszcze się dowiemy.Wersja
    z Kaczyńskim, niegramotnym pilotem już
    nieaktualna. Zacząć trzeba było od wersji
    sabotażu,bo są powody by postawić takie
    podejrzenie tak zewnętrzne jak i
    wewnętrzne.Pytanie: kto odnosi korzyść polityczną?

  • Rozszyfrowane ... w Rosji
    (2010-04-20 16:37)
    ~arek1701

    Putin z Tuskiem w trosce o dobro ludzi których tak
    nienawidzili,dobre dla absolwentów szkół
    specjalnych lub wyborców PO-stkomuny ,co na jedno
    wychodzi.

  • Te dalsze prace to tuszowanie...
    (2010-04-20 15:31)
    ~Polak

    Ciekawe jakie ustepstwa czekaja Polskę za ukrycie
    prawdy na nagraniach z kokpitu..

  • To byl zamach... (4)
    (2010-04-20 09:27)
    ~Realistka

    Nie wiem czy ktoś słyszał o tym ze po katastrofie
    w 15 minut na miejscu był już transport z
    trumnami, co się okazało nie dali by rady w 15
    minut tyle trumien załatwić wiec
    najprawdopodobniej one już czekały załadowane;/
    Parę tygodni przed tym zdarzeniem w Rosji rozbił
    się taki sam samolot w podobnych warunkach, spadł
    z podobnej wysokości, wszyscy przeżyli...Dziwne
    jest tez to ze ruscy nie mogli znaleźć czarnych
    skrzynek a przecież Kraśko sfilmował już jedna na
    samym początku....No i pozostaje jeszcze
    tajemniczy filmik ruska... Zobaczymy co z tego
    wyjdzie ja uważam ze polscy politycy robią pod
    siebie ze strachu i nie ujawnią ze to był zamach
    bo przecież to by skutkowało wojną. Jedno jest
    pewne Ruskim ten zamach nie wyszedł i nie każdy da
    sobie kit wcisnąć. Trzeba trzeźwo oceniać fakty, a
    nie wierzyć w to co wygodne.

  • Rozszyfrowane skrzynki
    (2010-04-20 15:16)
    ~Jandrzej

    "Dwie czarne skrzynki prezydenckiego Tupolewa
    zostały już rozszyfrowane....-rejestrator
    zawierający rozmowy pilotów wymaga dalszych
    prac."Czyżby to oznaczało,że rejestrator rozmów
    był w jakiejś innej skrzynce-np. narzędziowej u
    jakiegoś mechanika na lotnisku? Jeśli nie,to na
    czym polega to "już rozszyfrowanie"?

    Zastanawia mnie,dlaczego wszystkie informacje o
    zdarzeniu cechuje taka "wysoka rzetelność i
    profesjonalizm".W tym przypadku też tak jest
    np."trzecia skrzynka....od kilku dni jest badana w
    Instytucie Technicznym Wojsk Lądowych".Pewnie
    dlatego.że spece z ITW LOTNICZYCH badać nie
    potrafią.Żałosne.

  • Hm, pamietaj, ze..
    (2010-04-20 14:40)
    ~Orka

    ..archiwum brytyjskie tez sie nie otworzylo i
    tajemnicy smierci Sikorskiego nie ujawnilo.

  • CIEKAWE(cyt.) (27)
    (2010-04-19 19:28)
    ~qaz

    - Dlaczego nikt nie oczekiwał tak pokaźnej i
    ważnej delegacji polskiej na lotnisku w Smoleńsku
    ?
    - Gdzie byli Dziennikarze, Ochrona na lotnisku
    itd.?
    - Dlaczego w pobliżu lotniska nie czekały
    samochody mające dowieźć Prezydenta i resztę
    delegacji na uroczystość? Mieli iść piechotą do
    Katynia?
    - Dlaczego to Rosja przejęła całkowitą kontrolę
    nad śledztwem i nad szczątkami samolotu (w tym nad
    czarnymi skrzynkami), terenem katastrofy i ciałami
    ofiar? Przewodniczy jej Putin - były
    funkcjonariusz KGB?
    - Dlaczego niespotykanie szybko, wręcz pospieszne
    podanie winnych: BŁĄD pilotów - bez analizy,
    sprawdzania? A nie np. zamach terrorystyczny,
    zestrzelenie samolotu, uszkodzenie klap lub lotek
    samolotu, celowe i zdalne zablokowanie /
    zakłócanie przyrządów lub układu sterowania, przez
    co następuje brak sterowności samolotem?
    - Jaki to zbieg okoliczności pozwolił tak szybko
    odnaleźć i rozpoznać zwłoki Prezydenta
    Kaczyńskiego, w sytuacji kiedy inne szczątki
    wymagały drobiazgowych analiz?
    - Dlaczego jest brak pożaru? powinny być czarne
    kłęby dymu a płomienie ponad drzewami a tu ledwie
    ogarek się palił... Od czego ludzie są spaleni?
    - Silniki T0134 są na ogonie więc dlaczego na
    zdjęciach brak jest śladów wybuchu silników?
    - W jaki sposób upadł samolot, aby rozbić na
    drobne kawałki kadłub, lecz nie zniszczyć kabiny
    pilotów, która była przecież najbardziej narażona
    na zniszczenie? I co się z nią później stało? Na
    zdjęciu satelitarnym są tylko drobne kawałki
    pokazane całego samolotu.
    - Kabina pilotów była w dobrym stanie, więc
    dlaczego nie można było odnaleźć ciał pilotów?
    - Wieniec w doskonałym stanie a ludzie w
    szczątkach?
    - Dlaczego zabierali dziennikarzom i świadkom
    notatki oraz kamery zaraz po katastrofie?
    - Wcześniej przed samolotem prezydenckim lądował
    inny samolot, a piloci nie narzekali na pogodę.
    Mgły dużej nie było jak mówią świadkowie - czy to
    była sztuczna mgła?
    - Dlaczego podawali że w katastrofie zginęło 87 i
    3 osoby żyją lecz ich stan jest ciężki.(potem to
    zamilklo) Po godz. że wszyscy nie zyją. Czy byli w
    stanie tak szybko teren sprawdzić?
    - Dlaczego lampy przy pasie startowym w Smoleńsku
    nie miały żarówek?
    - W Rosji pół roku temu robili generalny remont
    naszego samolotu, czyżby służby rosyjskie coś
    wymontowały lub zamontowały ?
    - W momencie feralnego lądowania w przestrzeni
    powietrznej niedaleko Smoleńska latały 2 samoloty
    - Białoruski i Rosyjski. Co tam robiły? Pilnowały?
    - Na pokładzie samolotu był szef polskich wojsk,
    Generał Gągor. Za kilka miesięcy miał zostać
    szefem wojsk NATO. Polak na czele wojsk NATO? Czy
    jest większa zniewaga dla Rosjan?
    - Wszystkie dokumenty dotyczące WSI, także komisji
    ds. służb specjalnych czy byłych agentów SB
    zostały przejęte około 2 godziny po informacji o
    katastrofie. W tamtym momencie nie było jeszcze
    wiadomo, czy Janusz Kurtyka przeżył czy nie.
    Nastąpiło również przeszukanie Warszawskiego
    mieszkania Zbigniewa Wassermana. Czego szukali tam
    funkcjonariusze?!
    - Samolot przechylił się tuż przed lądowaniem w
    lewo? Atak serca? Skąd taki nagły ruch i zwrot tuż
    przed lądowaniem?
    - Dlaczego przed wizytą Putina i Tuska tam był
    zainstalowany mobilny ILS. Natomiast przed
    spotkaniem Kaczyńskiego ten system nawigacji
    usunięto.
    - Dlaczego i po co Tusk pojechał 3 dni wcześniej,
    przed głównymi Uroczystościami, spotkać się z
    Putinem?
    - Dlaczego nie pokazują w TV filmu, nakręconego
    przez naocznego świadka (ze strzałami...)?
    - kto ustala listę pasażerów, dlaczego wycieka do
    internetu? Część posłów z PO nie wsiadła do
    samolotu! Kto ich ochronił?
    - Dlaczego Komorowski zdążył już podpisać 5 ustaw
    + 2 o kontyngentach wojskowych, gdy trwa jeszcze
    żałoba??
    - Jak długo jeszcze Polska będzie podporządkowana
    Rosji?

    • dla mnie to oczywiste ZAMACH ale muszę
      (2010-04-20 13:23)
      ~Adzi

      myślec inaczej bo ja nie chcę wojny POLACY nie
      walczcie na III wojnie światowej pilnujcie swego
      majątku ,ksiąg wieczystych i nie dajcie się zabic

  • poczytajcie to- bardzo ciekawe (3)
    (2010-04-20 01:30)
    ~jerzy

    o przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z
    Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do
    Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a
    następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier
    Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem.

    Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska
    do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z
    Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do
    Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP,
    pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu
    granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu
    kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło
    blisko trzy godziny. - Bardzo sprawnie
    dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam
    40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że
    mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do
    Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja.
    Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h -
    relacjonował jeden z członków delegacji Adam
    Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów
    o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli
    usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed
    Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został
    wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem,
    który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut
    po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem
    Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie
    premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie.
    Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski,
    rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Wczoraj
    jednak nie otrzymaliśmy od niego odpowiedzi.
    MA (Nasz Dziennki)- gazety nie czytam ale od
    kumpla link dostalem to mnie wbiło w fotel

    • a jaki pulap lotu powinien miec wedlug
      (2010-04-20 12:37)
      ~maniek

      ciebie samolot schodzacy na pas startowy?

      A Rosjanie "zabrali" czarne skrzynki bo samolot
      rozbil sie w Rosji i to rosyjska prokuratura
      prowadzi sledztwo. Jak walniesz w Niemczech
      samochodem w drzewo to twoje dokumenty i samochod
      zabierze do zbadania niemiecka policja...

  • hehe (3)
    (2010-04-20 06:38)
    ~robert

    jaki zamach??widac sporo w was ciemne pały szarych
    komórek

  • Rosjanie
    (2010-04-20 10:25)
    ~kitek

    Wszystko wiedzą jest zapis z ostatnich 30 min lotu
    a nie sekund.

  • Ktoś już pytał ,ale odpowiedzi nie było (2)
    (2010-04-20 07:52)
    ~Jerzy

    Dlaczego Rosjanie zabrali "czarne skrzynki" a nie
    Polacy?

    • a ma to jakiekolwiek znaczenie?? producent
      (2010-04-20 08:31)
      ~łowca układów

      czarnych skrzynek najlepiej poradzi sobie z
      odczytaniem zawartości... gdy rozbije się Boeing
      to skrzynki też trafiają do producenta

  • dlaczgo ten samolot tak nisko lecial ? (4)
    (2010-04-19 23:24)
    ~pool

    nasowa mi sie film z Buce Willise'm "Szklana
    Pulapka 2" bodajze -
    terrorysci podali falszywe dane o wysokosci nad
    ziemia ...
    i buuum , niema Boenga?
    wprawdzie w Smolensku brak nowoczesnych systemow
    naprowadzania,
    ale jakies to dla mnie nieprawdopodobne,
    takie rzeczy sie nie zdazaja!

    • jak ktoś nie potrafi sprecyzować swoich
      (2010-04-20 08:30)
      ~ullala

      myśli to pisze takie farmazony o magistrach i
      budkach... przez chwilę przemyśl fakty o których
      się mówi, o chaosie informacyjnym, o oświetleniu
      lotniska, o braku służb medycznych.... nikt nie
      każe w to wierzyć ale warto się nad tym
      zastanowić...

  • Ewidentny ZAMACH (4)
    (2010-04-19 23:27)
    ~Piter

    trzeba być ślepym, żeby tego nie widzieć. A swoją
    drogą, długo nagrywają te skrzynki.

  • mam pytanie (1)
    (2010-04-19 23:39)
    ~Zandi

    dlaczego żaden z naszych tzw. "mężów stanu", z
    marionetkowym min. Sikorskim na czele, nie
    upomniał się o czarne skrzynki; przecież samolot
    wraz ze wszystkimi urządzeniami znajdującymi się
    na pokładzie są własnością Rzeczpospolitej
    Polskiej; a może się mylę, może nie wszystkie
    urządzenia były naszą własnością?
    dlaczego ruscy tam grzebią? chyba raczej
    zaszumiają rozmowy, niż oczyszczają z szumów;
    raczej nie zależy naszej władzy na wyjaśnieniu
    przyczyn katastrofy;
    gdyby się okazało, że to nie był wypadek, to
    sytuacja międzynarodowa, mówiąc delikatnie, byłaby
    niezręczna;
    nie byłoby to na rękę "wielkim" tego świata, tak
    jak niewygodny był Katyń 1940;

  • No cóż... (1)
    (2010-04-19 23:39)
    ~eve

    Co tu pisać, teraz nam się dopiero dobiorą do
    d..y.Nie chce mi się wierzyć w tą
    "polsko-rosyjską" przyjaźń. Czy "Wy" k...a śpicie,
    to czas się obudzić, przetrzeć oczęta i spojrzeć
    jaki świat był i jest naprawdę.Poza tym nikt tu
    nie jest nawiedzony.Te pytania są jak najbardziej
    na miejscu i nikt tu się nie doszukuje nie wiadomo
    czego, tak poprostu jest.Faktem jest, że Rosjanie
    nigdy nie byli i NIE BĘDĄ PRZYJACIÓŁMI Polaków i
    czas najwyższy dopuścić do siebie taką myśl!!! No
    i w końcu przestańcie bluźnić i najeżdżać na
    siebie.Odnośnie katastrofy-jest tu wiele dziwnych
    i niewyjaśnionych rzeczy-widać to gołym okiem.

  • tak (1)
    (2010-04-20 00:03)
    ~Marcin/ USA

    wiele mowi sie o zamachu rosyjskim.a jezeli tak to
    co? wypowiemy wojne rosjanom?postawimy ich przed
    trybunal miedzynarodowy?zanim cos napiszecie
    zastanówcie sie...bo to moze miec fatalne
    konsekwencje.bedziemy pozniej gotowi przejac za to
    odpowiedzialnosc? jak to zalatwi rzad polski?

  • przeczytaj (1)
    (2010-04-20 00:10)
    ~m

    Polscy specjaliści powinni brać pod uwagę
    wszystkie możliwe przyczyny- na pewno nie tylko
    oskarżenie za spowodowanie katastrofy biednego
    pilota, który nie może już się bronić (przecież to
    jeden z najlepszych pilotów, latał i lądował w
    gorszych warunkach!!!!) Jeśli do tragedii
    przyczyniły się władze Rosji(a nasz Prezydent nie
    był tam lubiany) prawda powinna wyjść na światło
    dzienne tak aby cały Świat o tym wiedział jaki to
    drugi Katyń zgotowali nam!!Mieliby ułatwione
    zadanie (a może pilot celowo został pokierowany
    tak aby nie wylądować?, przecież do prasy dotarły
    materiały, że po katastrofie rosjanie zmieniali
    oświetlenie lotniska)- pozbycie się najważniejszej
    osoby w państwie i najważniejszych dowódców Sił
    Zbrojnych? Czy nie dziwne jest to, że polskich
    reporterów ograniczano, a nasi specjaliści dotarli
    na miejsce późno? Czy nie dziwne, że dopiero na
    krótko przed tragedią władze Rosji przyznały się
    do Katynia? A może to celowe pokazaniu Światu ich
    pozornie "dobrych intencji" I nie piszę tu o
    zwykłych ludziach- Polakach czy Rosjanach, którzy
    rozpaczają w obliczu tak wielkiej tragedii
    naprawdę! Głębokie wyrazy współczucia dla rodzin
    Wszystkich ofiar katastrofy (również rodzin
    Borowików i załogi samolotu!!)

  • Do miłośników teorii spiskowych !!! (1)
    (2010-04-20 00:17)
    ~arawok

    Nie wygodne osoby "neutralizuje się" jak najdalej
    od własnej siedziby a już na pewno nie w takim
    symbolicznym miejscu jak okolice Katynia.
    Gdyby stali za tym Rosjanie samolot rozbiłby się
    jeszcze w Polsce a najdalej nad Białorusią.
    Proszę sobie przypomnieć gdzie został
    przeprowadzony zamach na Papieża ( w Polsce (
    przecież byłoby najłatwiej zatrzeć ślady i
    zmanipulować śledztwo ) ? Nie we Włoszech...
    wystarczy pomyśleć czemu.
    Jaki był jego cel ? Przecież zapasem są wybory
    prezydenckie po nich można byłoby się zastanowić
    czy czekać jeszcze 5 lat czy może "skrócić"
    kadencję.
    Dodatkowo miejsce jest bardzo nieszczęśliwym
    "symbolem" dla Rosji. Na fali tego nieszczęścia
    PiS dostaje "argument" dla swojego kandydata ( my
    Polacy lubimy męczenników".
    Mam jeszcze kilka pytań, które sugerują brak
    rozsądku:
    Dlaczego plan uroczystości przewidywał ich
    początek o 9:30 ?
    Ponadto czemu lot był tak zaplanowany, że nie było
    czasu na "plan B" ? Przecież nie można tego
    zrzucić na opóźnienie startu ( nie wielkie zresztą
    ). Proszę zobaczyć jakie odległości dzielą Mińsk i
    Moskwę od Smoleńska.
    Dla mnie ta katastrofa jest bardzo podobna do tej
    pod Mirosławcem. Obie wydarzyły się przy złej
    pogodzie na lotniskach bez ILS. Ponadto oba
    lotniska to lotniska wojskowe. Zaznaczę, że to w
    Smoleńsku zostało w październiku opuszczone przez
    wojsko.
    To tyle w telegraficznym skrócie...

  • Tak, tak (1)
    (2010-04-20 01:06)
    ~Jo

    To wszystko zorganizował Jarek z Rosjanami żeby
    zająć miejsce Lecha.

    • tak na prawdę to nikt nic nie wie, trzeba
      (2010-04-20 07:45)
      ~reni

      wszystko brać pod uwagę, niektóre sprawy
      potraktować z przymrużeniem oka :),
      nawet jeśli to nie był tak do końca wypadek, to
      przecież nikt tego nie powie tak od razu...

  • To mamy 50 lat domysłów
    (2010-04-20 07:41)
    ~stan

    z głowy.Jak z gen.Sikorskim.

  • obludni hipokryci (2)
    (2010-04-20 02:08)
    ~andy

    nie przewidzieli,ze Jaroslaw nie poleci.

  • odszumianie
    (2010-04-20 07:26)
    ~gg

    polega na przerobieniu słów:"leci na nas rakieta"
    na "tak jest Panie Prezydencie ,lądujemy za
    wszelką cenę..."

  • głupota (2)
    (2010-04-20 00:34)
    ~inter

    Czy to jest prawda że głupota ludzka nie zna
    granic.

  • smoleńskie kłamstwo
    (2010-04-20 07:21)
    ~jasiek

    prawda wyjdzie nie ma przestepstwa doskonałego ,
    przciez to proste SAMI pozbierali skrzynki mieli
    je 15 godz. do przyjazdu naszych ekspertów , jakim
    prawem to wyzbierali? zamiast zabezpieczyc ? tak
    sie im spieszyło ? nie trzeba zadngeo filmu ,

  • Już rozszyfrowane?
    (2010-04-20 07:13)
    ~Piętaszek

    tylko nadal nic nie wiemy i wiedzieć nie będziemy,
    ale my i tak swoje wiemy.

  • Tragedia
    (2010-04-20 03:47)
    ~Kangur

    Tak analizujac Wasze wypowiedzi, to wychodzi na
    to, ze Ci z pod budki
    bardzo czesto nie dotykajacy komputera, maja
    wiecej inteligencij i
    rozumu niz wy wszyscy zboczeni politycznie i
    umyslowo dyskutanci!!!!!!

  • Dziwić się trzeba??? czyba nie ach ta GŁUPOTA!!!
    (2010-04-20 02:46)
    ~BASIAHAV

    LUDZKA GŁUPOTA JEST WIĘKSZA NIŻELI MYŚLANO W BAJCE
    PT AVATAR. WSZYSCY TAM UWAŻALI ZE LUDZIE TO GŁUPCY
    NIC SIĘ NIE MYLILI!!! WYLATUJE NA PANDORĘ.

  • A prokuratorzy z Polski mogą poskładać samolot...
    (2010-04-20 00:56)
    ~Obywatel.

    skoro Polscy Piloci nie potrafią latać i mówić po
    rosyjsku.

  • Myslcie (5)
    (2010-04-19 20:46)
    ~Wisu

    ludzie jak patrze na wasze komentarze to az smiac
    mi sie chce ... Wasza glupota przekracza granice
    moralnosci. Żaden Rusek by sie nie odwarzyl
    zestrzelic Tu-154 w tak wazna rocznice przeciez to
    groziloby wojna a zaden narod nie chce teraz
    wojen. Wiec zamknijcie sie i pomyslcie zanim cos
    napiszecie. A co do czekania na Polska delegacje w
    Polsce nikt nie czekal na delegatow z innych
    panstw przed pogrzebem Prezydenta.

  • ALE WY WSZYSCY PIE*DOL*CIE... za dużo z Archiwum X
    (2010-04-20 00:19)
    ~btw

    j.w.
    jak jestem z Nas, Polaków dumny w czasie żałoby
    tak 12 godzin po jej zakończeniu załamuje ręce...
    wiem że to podnieca myśl o zamachu itp. ale
    puknijcie sie w głowe... to nie te czasy jak sie
    zabija żeby dopiać swego ;)

  • nooo
    (2010-04-20 00:17)
    ~fcb

    dajcie posluchac nagran

  • prosba
    (2010-04-20 00:10)
    ~galll

    dajcie lepiej do sieci wszystkie nagrania z
    ostatnich chwil przed katastrofą, oraz wszystkie
    zdjęcia i filmiki.

  • Kto ma jeszcze złudzenia, że to był wypadek??/ (4)
    (2010-04-19 21:02)
    ~bada1333

    Ludzie otwórzcie oczy!!!!!! obejrzcie film, a
    jeśli nie wierzycie to: co zaraz po wypadku robiły
    tam służby specjalne i skad się wzięły???
    dlaczego nie wezwano karetek??
    pierwsze informacje podały, że ktoś przeżył, a
    później nikt nie przeżył...
    jak czarne skrzynki dają niejasny obraz
    sytuacji???to po co są???
    i wiele wiele innych rzeczy jest sprzeczne!!!!!!!
    wiem jedno pracując w Anglii, pierwsze co Anglicy
    mówili, to to, że w Rosji nic nie dzieje się
    przypadkiem

    • ej kinoman - kto mowil do pilotow ladujcie w
      (2010-04-19 23:59)
      ~zniesmaczony

      Minsku albo w Moskwie?wiec wiesz juz gdzie mozesz
      sobie wsadzic te skrzynki , a swoja droga umow sie
      z Polanskim na kawke - wszystko Ci wytlumaczy
      tlumoku. Pomylil sie czlowiek niestety

  • Szukanie winnych...
    (2010-04-19 23:58)
    ~milunia33

    Głupoty opowiadacie co by na tym Rosja zyskała?a
    co do filmikow to da sie je przerobic tak jak sie
    chce-jest faktem ze sporo jest rzeczy niewiadomych
    ....ale to nie musi zaraz oznaczac ze ktos maczal
    w tym palce.Przy kazdej tragedi szuka sie winnych
    bo ciezko jest sie pogodzic z rzeczywistoscia.A
    Polacy maja to we krwi ze jak jest tragedia to i
    musi byc jakis WINNY.Poczekajmy na fakty a nie
    historie tworzycie na domysłach

  • Donald Tusk wypowiedź dla ZNAK nr11-12 z 1987r (1)
    (2010-04-19 23:00)
    ~Andrzej

    Tak was zmanipulowano

    Oto pełny tekst
    Polskość jako zadany temat... Wydawałoby się:
    tylko usiąść i pisać. A tu pustka, tylko gdzieś w
    oddali przetaczają się husarie i ułani, powstańcy
    i marszałkowie, majaczą

    Dzikie Pola i Jasna Góra, dziejowe misje, polskie
    miesiące, zwycięstwa i klęski. Zwycięstwa?

    Jak wyzwolić się z tych stereotypów, które
    towarzyszą nam niemal od urodzenia, wzmacniane
    literaturą, historią, powszechnymi resentymentami?
    Co pozostanie z polskości, gdy odejmiemy od niej
    cały ten wzniosło-ponuro-śmieszny teatr
    niespełnionych marzeń i nieuzasadnionych rojeń?

    Polskość to nienormalność — takie skojarzenie
    narzuca mi się z bolesną uporczywością, kiedy
    tylko dotykam tego niechcianego tematu. Polskość
    wywołuje u mnie niezmiennie odruch buntu:
    historia, geografia, pech dziejowy i Bóg wie co
    jeszcze wrzuciły na moje barki brzemię, którego
    nie mam specjalnej ochoty dźwigać, a zrzucić nie
    potrafię (nie chcę mimo wszystko?), wypaliły
    znamię i każą je z dumą obnosić. Więc staję się
    nienormalny, wypełniony do grainic polskością, i
    tam, gdzie inni mówią człowiek, ja mówię Polak;
    gdzie inni mówią kultura, cywilizacja i pieniądz,
    ja krzyczę Bóg, Honor i Ojczyzna (wszystko
    koniecznie dużą literą); kiedy inni budują,
    kochają się i umierają, my walczymy, powstajemy i
    giniemy. I tylko w krótkich chwilach przerwy
    rozważamy nasz narodowy etos odrobinę krytyczniej,
    czytamy Brzozowskiego i Gombrowicza, stajemy się
    normalniejsi.

    Jest jakiś tragiczny rozziew w polskości - między
    wyobrażeniem a spełnieniem, planem a realizacją.
    Jest ona etosem pechowców, etosem przegranych i
    zarazem niepogodzonych ze swą przegraną. Wolność
    jest w nim wartością najwyższą — [----] [Ustawa
    z dnia 31 VII 1981 r. O kontroli publikacji i
    widowisk, art. 2 pkt 6 (Dz. U. nr 20 poz. 99, zm.:
    1983 Dz. U. nr 44 poz. 204)] porywa się na czyny
    wielkie z mizernym zwykle skutkiem. Polskość w
    rzeczy samej jest nieadekwatną do ponurej
    rzeczywistości projekcją naszych zbiorowych
    kompleksów. Piękniejsza od Polski, jest ucieczką
    od Polski tej na ziemi, konkretnej, przegranej,
    brudnej i biednej. I dlatego tak często nas
    ogłupia, zaślepia prowadzi w krainę mitu. Sama
    jest mitem.

    Tak, polskość kojarzy się z przegraną, z pechem, z
    nawałnicami. I trudno, by było inaczej. „Czym
    jest nasze życie? — pisał Andrzej Bobkowski w
    Szkicach piórkiem (ile w nich trafnych uwag o
    polskości!). — Nawijaniem na kawałek tekturki
    krótkich kawałków nitki bez możności powiązania
    ich ze sobą. Gdzie mam szukać metryki urodzenia
    mojego dziadka? Gdzie odnaleźć ślad prababki? Do
    czego przyczepić cofającą się wstecz myśl? Do
    niczego — do opowiadań, prawie do legend tego
    kraju, który wynajął sobie w Europie pokój
    przechodni i przez dziesięć wieków usiłuje
    urządzić się w nim z wszelkimi wygodami i ze
    złudzeniem pokoju z osobnym wejściem, wyczerpując
    całą swą energię w kłótniach i walkach z
    przechodzącymi. Jak myśleć o urządzeniu tego
    pokoju ładnymi meblami, bibelotami, serwantkami,
    gdy błocą ciągle podłogę, rozbijają i obtłukują
    przedmioty? To nie jest życie — to ciągła
    tymczasowość życia motyla i dlatego w charakterze
    naszym jest może tyle cech
    przypominających tego owada. Jakim cudem mamy być
    mrówkami?..."

    Gdy spisuję te luźne uwagi, czuję w każdym
    momencie, że coś umyka, że z wielkim trudem
    formułuję nawet banalne myśli. Refleksja
    zniekształcona jest nastrojem, emocją, a i te są
    zmienne. Bo choć polskość wywołuje skojarzenia
    kreślone przez historię, jest ona także przecież
    dzianiem się, jest niepewnym spojrzeniem w
    przyszłość. I szarpię się między goryczą i
    wzruszeniem, dumą i
    zażenowaniem. Wtedy sądzę — tak po polsku,
    patetycznie - że polskość, niezależnie od
    uciążliwego dziedzictwa i tragicznych skojarzeń,
    pozostaje naszym wspólnym świadomym wyborem.
    Donald Tusk

  • rejestrator zawierający zapisy rozmów pilotów .... (2)
    (2010-04-19 22:05)
    ~Polemon

    Rejestrator zawierający zapisy rozmów pilotów
    wymaga dalszych prac.- nad czym niby te prace nad
    fałszowaniem- haha czy ci ruscy czy już kto tam
    myślą że ludzie naprawdę są tacy głupi i nie widzą
    że coś kręcą a to już wystarczający dowód że
    umoczyli, i po co to i na co, brakuje im znów
    czegoś i se nie umieją wyprodukować że chcą
    okradać innych:/?

    • i tu może być coś co mnie właśnie kręci- czy
      (2010-04-19 23:44)
      ~imper

      to nie nasi czasami maczali paluchy- wszyscy
      nawet media nagle zmienili się nie do poznania-
      tak łatwo przyznają się do fałszywego obrazu
      prezydenta???? coś mi tu śmierdzi gumą balonową

  • podziękujmy Rosjanom za pomoc
    (2010-04-19 23:44)
    ~olp

    jw

  • ej ruski
    (2010-04-19 23:44)
    ~spadaj ruski

    ej ruski ,co ty mi bedziesz tu pitolil-ja jestem
    polak i ja wszystko wiem- nawet we mgle.

  • To nie był wypadek. Może Rosjanie dlatego...
    (2010-04-19 23:42)
    ~selen

    ...tak zaangażowali się w pomoc bo sami nie wiedzą
    kto w tym maczał łapki? A tak przy okazji,
    pozdrawiam wszystkich braci Rosjan.

  • Jakiś czas przed tą katastrofą (2)
    (2010-04-19 22:44)
    ~Jolkasmile

    podano informację,że na terenie Polski działa duża
    liczba rosyjskich agentów. Ja prawdę mówiąc nie
    wierzę w przyjaźń polsko -rosyjską. Rosjanie mają
    swoje cele, a my byliśmy im zawsze na
    przeszkodzie. I co za "szczęśliwy traf" dla Rosjan
    ten wypadek. Mam nadzieję,że wazeliniarz Tusk
    wyciągnie z tej tragedi lekcję

  • Czy już wiadomo kto podjął decyzję
    (2010-04-19 23:37)
    ~hmm

    o nie wzywaniu służb medycznych? Czy to w Rosji
    normalne że na obszar katastrofy wpierw wysyła się
    tajne służby żeby sprawdziły czy ktokolwiek żyje a
    dopiero później ratowników medycznych?

  • wypadek nie cos wiecej wystarczy "wygooglowac" (2)
    (2010-04-19 21:41)
    ~huhu

    film i zdjecie dzielnych funcj.ktorzy wkrecaja
    zarowni do oswietlena lotniska a PILOT PRAWIDLOWO
    PODCHODZIL DO LADWANIA obnizal lot..i kiedy juz
    mial przyziemic..."lotnisko sie odsunelo" i to
    jest czym powinno sie zainteresowac!!!!niestety
    nie prokuratura bo ta juz w dniu katastr.wydala
    opinie.tak jak powielano bzdety o 4 probach
    ladowania braku znajomosci jezrosyjskiego a co z 2
    osoami do ktorych niepasuje zadne DnA? bronek
    jamajka wczoraj juz oddawal poklony swojemu
    szefowi z rosji.

    • jest tyle sprzecznych ninformacji i jeszcze
      (2010-04-19 23:32)
      ~hanka

      wiecej roznych teteori, ze mozemy byc pewni
      prawdy sie nigdy spoleczenst5wo nie dowie.
      Nie zauwazylam zadnych karetek pogotowia na
      miejscu katastrofy(dlaczego? wiedzieli ze nikt nie
      ma prawa przezyc? )
      w swiat puszczona informacja o czterech probach
      ladowania, o trudnosciach w porozumieniu
      sie(rzekoma nieznajomosc jez rosyjskiego) itp.
      itd.
      Po tym juz mozemy byc pewn; prawdy nikt nam nie
      powie.
      Najlatwiej powiedziec blad pilota : nie moze sie
      juz bronic

  • szumy (1)
    (2010-04-19 22:42)
    ~gelon

    szumy z zagluszarki bardzo prawdopodobne,
    zaklocenia czujnikow pokladowych podobnie

  • wcześniejszy lot do smoleńska z 07.04.2010 (1)
    (2010-04-19 23:15)
    ~bryl

    czy można skopiować dane z tego lotu ,podmienić
    skrzynki ,nadpisać je jako te z 10.04.2010 jeżeli
    nie w całości to we istotnych fragmentach -ciekawe
    czy to jest możliwe?

    • a myslisz ze czemu skrzynki trafily najpierw
      (2010-04-19 23:22)
      ~e

      do rosji,
      caly zamach byl dobrze obmyslony, samolot rozbil
      sie na terenie rosji, wiec to oni mieli
      pierwszenstwo obejrzec skrzynki (pozmieniac jak im
      bylo wygodniej, aby zataic prawde)
      potem dali je nam, u nas skorumpowani i falszywi
      ludzie POplecznicy, juz zalatwili skrzynki tez na
      swoja strone, nie dowiemy sie niczego, amerykanie
      burzac swoje WTC zabili wiecej osob, i nikt tam za
      to nie beknie, to samo bedzie tu...

  • RE (2)
    (2010-04-19 22:34)
    ~baster

    Ludzie ale wy bzdury piszecie !

    • Żaden pilot nie podejmuje sam decyzji o
      (2010-04-19 23:19)
      ~Koala

      lądowaniu,a już tym bardziej w trudnych
      warunkach!!Doświadczeni piloci porozumiewają się
      biegle,przynajmniej w jęz.angielskim,dotyczy to
      również obsługi naziemnej. Mając cały sztab za
      plecami musiał wykonać rozkazy.Pamiętajmy o tym,że
      delegacja była spóźniona!!Chyba tu należy
      dopatrywać się przyczyn tragedii.Inną kwestią jest
      spór o to,kto kiedy...poleci.Tej tragedii można
      było uniknąć,gdyby nie wewnętrzna
      konkurencja.Pomijam już fakt,że nikt przy zdrowych
      zmysłach nie wysyła w jednym samolocie tak
      kluczowych dla państwa osobistości.Nie opowiadam
      się za nikim,ale ubolewam nad rodzinami,którzy
      stracili bezsensownie swoich bliskich.[*]

  • DLACZEGO NIE KOMISJA MIĘDZYNARODOWA??????
    (2010-04-19 23:10)
    ~JA

    KTO DA WIARE TEMU ROZSZYFROWANIU????

  • trzeciej- przyjaciele z rosji
    (2010-04-19 23:10)
    ~kot

    jeszcze nie nagrali.

  • DONALD TUSK wypowiedź dla ZNAK w nr 11-12 z 1987r. (26)
    (2010-04-19 19:17)
    ~Nina

    Strona 190 cyt. "Polskość to nienormalność.
    Polskość wywołuje u mnie odruch buntu:
    historia,geografia,pech dziejowy i Bóg wie co
    jeszcze, wrzuciły na moje barki brzemię, którego
    nie mam specjalnie ochoty dźwigać".

  • ? (2)
    (2010-04-19 20:26)
    ~ciekawy

    Czemu rosyjscy eksperci zajmują się odczytywaniem
    skrzynek? Przecież mogą coś zataić... Czemu nie
    skrzynki nie są badane przez jakąś neutralną
    komisje?

    • Aha. Znaczy chcesz powiedzieć, że ruscy nam
      (2010-04-19 23:07)
      ~skodar

      jakąś cholerna łaskę robią zezwalając na
      uczestnictwo?? Moim zdaniem to był ich zasrany
      obowiązek! Człowieku zastanów się tylko. Gdyby to
      ich samolot rozwalił się na naszym terytorium.
      Zjechaliby tu jak do siebie nie pytając nas o
      zdanie. Założysz się? To ROSJA i nas Polaków mieli
      za nic (Katyń), mają (Smoleńsk) i będą mieć (...)
      Dla nich w takim czy innym wydaniu jesteśmy
      Lachami!!

  • JACEK (8)
    (2010-04-19 19:11)
    ~JACEK

    TO BYL ZAMACH !!!

  • Kto to widział żeby Ruskie badali nasz samolot (2)
    (2010-04-19 22:06)
    ~Donald

    Jaki kraj na to pozwala jak mosna dopuścić do
    ewentualnego zatajenia prawdy???

  • do Wisu
    (2010-04-19 22:34)
    ~noka

    aż przykro się robi czytając twoje bzdury. Żyj
    dalej w świecie billboardów i kolorowych
    czasopism, żyj życiem gwiazd. Znieczulaj się, a
    idiotą i tak pozostaniesz. Nie pisz takich
    naiwnych komentarzy jeśli nie masz o niczym
    pojęcia. Miej swoje zdanie, masz do tego prawo ale
    frustracje wyładuj przy kolacji. Nie zabieraj
    głosu w sprawach o których nie masz pojęcia, do
    tego nie masz prawa. Ty mały, głupi człowieczku!

  • KGB
    (2010-04-19 22:31)
    ~New York

    i tyle na ten temat

  • Czy kto wie, gdzie jest kontroler z lotniska?
    (2010-04-19 22:27)
    ~Marian

    To klucz do sprawy, prawda panie P.?

  • tak to byl zamach
    (2010-04-19 22:25)
    ~kk

    samolot byl naprowadzany przez falszywa
    radiolatarnie, inaczej nie lecial by przesunietym
    o 40 m kursem rownolegle do osi lotniska,
    radiolatarnia wyznacza kurs jednoznacznie wzdluz
    osi lotniska, skad byla ta druga, pewnie samolot
    mial sie rozwalic wczesniej o wzgorze, i nie
    byloby zadnych sladow, a tak na dzrewach zostal
    niezbity dowod zbrodni, skad wziela sie 2
    radiolatarnia? Tego nie da sie obalic.

  • zastanawiam sie czasem
    (2010-04-19 22:04)
    ~w

    Do jakiego stopnia można zidiocieć, jak można
    pisać takie bzdety, i jak można w nie wierzyć.
    Czy onanistyczne praktyki poczyniły tak ogromne
    spustoszenia w waszych głowach, czy nie potraficie
    zdobyć się na obiektywizm.

  • przez lata pracowalem przy zagadnieniach zapisu
    (2010-04-19 22:02)
    ~Ryszard

    magnetycznego i uwazam, ze jest mało prawdopodobne
    aby nagrania były tak zaszumione, aby nie mozna
    było zrozumiec rozmow, bo nie ma technicznych
    powodow, jesli nie bylo nadzwyczajnych zdarzen
    (jakas awaria, zaklocenia), a katastrofa wygladala
    tak jak opisuja media; to jakas sciema aby zyskac
    wiecej czasu, etc., jesli zapis byl elektroniczny
    - to tym bardziej...

  • no to
    (2010-04-19 21:59)
    ~Jola

    w koncu kto jest winny za ta tragedie? jezeli
    slychac rozmowy pilotow napewno tez musi byc
    slychac zwykle komando jak w kazdym samolocie
    "drodzy panstwo i panowie podchodzimy do
    ladowania.przed nami lotnisko w smolensku itd..."
    to jest calkiem normalna zapowiedz kazdego
    kapitana....slychac je????

  • Skrzynki są rozszyfrowane. (5)
    (2010-04-19 20:34)
    ~marecki

    A teraz będą spreparowane dla publiczne
    wiadomości.Pilot gdyby nie był pod presją nigdy by
    tu nie wylądował w takich warunkach.

  • i ponoc wolnosc slowa....
    (2010-04-19 21:54)
    ~hh

  • Prezydent miał dwu ważnych przeciwników.
    (2010-04-19 21:51)
    ~Prusek

    Jeden stwierdził,że zamach na Prezydenta był
    lipny.Może napisał lepszy scenariusz. Drugi
    stwierdził,że już czas na odejście Prezydenta.

  • podział (1)
    (2010-04-19 21:34)
    ~kasia

    Dobry Boże czemu KACZYŃSCY tak podzielili naszą
    Polske i nas Polakow.

  • w komentarzach jest mnóstwo agresywnych szczekacze
    (2010-04-19 21:50)
    ~Anka

    Jak na 30 latka to wypowiedź nieprzemyślana. Ale
    wtedy jeszcze nie wiedział, że będzie na wyżynach
    politycznych. Bardziej żałosne jest to, że w
    komentarzach jest mnóstwo agresywnych szczekaczek
    PO.

  • szyfr
    (2010-04-19 21:50)
    ~st

    Trudno uwierzyć w przypadek.

  • ŻAL PILOTA I ZAŁOGI (9)
    (2010-04-19 19:17)
    ~mmm

    My Polacy wiemy, że pilot i załoga są niewinni,
    byli oni doswiadczeni, świetnie wyszkoleni. Tak
    naprawdę wiemy, że jeśli były naciski, to
    pochodziły one od wiadomo kogo. Szkoda tylko ich
    rodzin

    • joola Ty chyba nie masz nic wspólnego z
      (2010-04-19 21:46)
      ~lllll

      lotnictwem wojskowym, a tak się składa, że moge
      dużo o tym powiedziec. Pilot może odmówic
      lądowania, ale tylko pilot cywilny, wojskowy niby
      ma takie prawo, ale istnieje równiez takie coś jak
      presja psychiczna... wiadomo, że nasza delegacja
      była już spóźniona i lądując w Moskwie czy Kijowie
      musieliby jeszcze 2-3godziny przeznaczyc na
      dojazd, więc byłoby juz po uroczystościach, pilot
      miał nakaz lądowania w Smoleńsku i już, nie mógł
      nic zrobic bo by go zwolnili... taka rzeczywistosc

  • mam pomysla..
    (2010-04-19 21:44)
    ~to znowu ja

    ja to bym was wszystkich ustawil z
    PISiorami,POwcami,ruskimi amerykancami,arabami
    ,ruskimi,klerami,irlandczykami i anglikami i
    partiotami polskimi wraz z mocherami wyglodnialych
    walczacych o kromke chleba i klaskalbym widzac jak
    zabijacie sie nawzajem przegryzajac sobie
    tetnice....TotLNE zezwierzecenie ...i ...uj wam w
    oko....(chore spoleczenstwo)

  • Re;
    (2010-04-19 21:41)
    ~ee

    dla mnie to dziwne ze akurat w kolejna rocznice
    Katynia nastepna tragedia..Cos mi tu nie pasuje...

  • NATo....
    (2010-04-19 21:36)
    ~1

    jestesmy w nato skrzynki badaja ruscy... pozdro

  • Z cyklu :"Słynne cytaty":
    (2010-04-19 21:33)
    ~uk

    ......"jaka piękna katastrofa"

  • co dalej będzie? (2)
    (2010-04-19 20:18)
    ~kowalski

    Głupio mi potwornie gdy teraz dopiero dowiaduję
    się kto to był nasz Prezydent Kaczyński. Przykro
    mi gdy wierzyłam w te wszystkie pomyje, które na
    niego wylewano. To zakłamanie i fałsz historii,
    jak fałsz Katynia Polacy w tych dniach
    rozszyfrowali. I nie pomogą tu obłudne gesty i
    łzy, tych którzy publicznie głosili"jaki prezydent
    taki zamach" Pamiętajmy..!!!

    • tu nie chodzi o rozszyfrowywanie. chodzi o
      (2010-04-19 21:26)
      ~Fryderyk

      to, że prócz paru potomków żołnierzy
      zamordowanych nikt już o tym nie pamiętał. a
      musimy pamiętać że celowo, z rozmysłem zabito tyle
      tysięcy Polaków tak, aby pozbawić ciało głowy, i
      nasadzić w to miejsce swoją. i o to chodziło
      Prezydentowi. Jakich konkretów odnośnie
      prawdziwego Prezydenta pan żąda? skoro pan nie
      poda żadnych konkretów, które niby były znane
      wcześniej! proszę podać choć jeden który nie byłby
      jednostronną oceną mediów, choć jeden normalny
      argument. czyż nie jest oczywiste że z braku
      właśnie normalnych argumentów wymyślono kartofla,
      mruka i inne, które głupio wszyscy podchwycili?
      dlaczego wszelkie kłótnie przypisuje się
      Prezydentowi? skoro kłócił się Prezydent i tusk. i
      zawsze był winny Prezydent? no nie bądźmy
      śmieszni, błagam was ludzie, użyjcie własnej głowy
      a nie tego co wam w telewizji wciskają

  • dobre pytanie (2)
    (2010-04-19 20:12)
    ~vov

    Dlaczego nikt z Rosjan nie witał naszego
    prezydenta w Smoleńsku?. A może nie życzył sobie
    tego nasz - "polski" rząd.
    A kto powiedział po tylu latach wspaniałej
    działalności konspiracyjnej i publicznej
    L.Kaczyńskiego: "jaki prezydent taki zamach".
    Polacy dobrze to pamiętają panie komorowski.

  • szkoda pilota i zalogi
    (2010-04-19 21:10)
    ~vita ka77

    pilot doswiadczony zrownowazony po prostu super
    miejcie wzglad na jego rodzine i bliskich nie
    sluchajcie bzdur

  • rosja nalegala aby samolot wyladowal gdzie
    (2010-04-19 21:02)
    ~figa

    indziej z powodu zlych warunkow pogodowych, nasi
    byli juz spoznieni na uroczystosci 70 lecia
    katynia a nasz Prazydent wydal rozkaz do
    lądowania, pilot nie mogl mu sie sprzeciwic
    -musial wykonac rozkaz mimo ostrzezen......stad
    proby lądowania -gdyby to NIE byl samolot rządowy
    pilot nie mialby zezwolenia na lądowanie musieliby
    wyladowac w moskwie...
    Rosjanie mowią ze to TEZ ich wina dlatego ze
    powinni absolutnie zakazac ladowania nawet
    samolotom rzadowym z obcego kraju ale wtedy znowu
    bylaby afera ze ruscy nie zezwolili na ladowanie
    polska bylaby oburzona ...

  • I tak sie nigdy prawdy nie dowiemy,skrzynki
    (2010-04-19 20:59)
    ~lol

    odczytywane w ...Rosji.A gdzie te niby wcześniej
    zapisane "rozmowy intymne"pilotów,skoro słychać
    teraz same szumy i trzaski

  • Smoleńsk
    (2010-04-19 20:55)
    ~baba ze wsi

    Wiele pytań niewiele sensownych odpowiedzi,A mnie
    nurtuje jedno pytanie - jak to możliwe,że solidny
    rosyjski samolot , lecący na niewielkiej wysokości
    i również z niewielką prędkością spadając na
    miękki grunt rozsypuje się na drobny mak. Nie ma
    wybuchu nie ma praktycznie pożaru i nie ma ciał co
    stwierdził nasz ambasador. I fakt,że ciała załogi
    trudne do zidentyfikowania a z saloniku
    prezydenckiego tuż obok prawie cały prezydent
    odnaleziony natychmiast.Dziwne

  • katastrofa
    (2010-04-19 20:53)
    ~amabor

    to prasa robi z tego cyrk ludzie troche powagi tam
    zgineli ludzie

  • 101
    (2010-04-19 20:50)
    ~PP

    I TYM SPOSOBEM MAMY KOLEJNĄ TAJEMNICE XXI
    WIEKU....TAJEMNICA LOTU 101...KIEDYS JUZ TO GRALI
    ..NAD GIBLARTAREM...RACZEJ SIE JUZ WIECEJ NIE
    DOWIEMY-ZŁE WARUNKI ATMOSFERYCZE ... POKÓJ ICH
    DUSZOM...

  • cygaństwo
    (2010-04-19 20:48)
    ~maszczyk

    spytajcie ;;sie szefostwa ;;;PO ktoto zrobił; nic
    ująć;;;; nic dodać;;

  • ujawnią to co będą chcieli ujawnić
    (2010-04-19 20:43)
    ~bvb

    a reszta taśmy może służyć jako haki.może być
    tak:honor albo władza.....

  • Mandaryna
    (2010-04-19 20:43)
    ~polikarp

    też była wielką wokalistką jak eksperci
    popracowali nad jej nagraniem. Ciekawe co
    usłyszymy.

  • było trzeba siedzieć w domu (2)
    (2010-04-19 20:32)
    ~prawda

    było trzeba siedzieć w domu i zająć się swoimi
    sprawami a nie teraz obwiniać wszystkich większość
    z nich zgineła na swoje życzenie poco tam lecieli
    bo było za podatnika pieniądze

  • To był wypadek
    (2010-04-19 20:40)
    ~krakowianka

    Zwykły wypadek!!

  • sprwiedliwy
    (2010-04-19 20:38)
    ~koles git

    co obrasz zmarłych tumanie chciał byc tako
    "kaczko" bo pan prezydent był uczonym profesorem a
    nie kaczko wal sie w łeb i przepros bo zmarłym sie
    honor odaje

  • Normalność
    (2010-04-19 20:33)
    ~olo

    W ubiegłym tygodniu wszyscy płakali a teraz znowu
    do gardeł sobie skaczą, czyli wszystko po staremu.

  • Ostatnie słowa Kaczyńskiego
    (2010-04-19 20:31)
    ~matti

    "Nu, Putin, pagadi."

  • NORMALNOŚCI
    (2010-04-19 20:27)
    ~POLAK

    SCHIZOFRENICY !!! OPANUJCIE SIĘ SZUKACIE SENSACJI
    ZA WSZELKĄ CENA. Kiedyś też byłem wrogiem ROSJAN ,
    ale mi przeszło więc i WAM tego życzę. Można
    wszystko wziąć za pewnik po ~~1~~. Słyszałem w
    tle pociąg i- myślę że to jego wina bo światłe
    jego zmyliły pilota,że to światła lotniska, a
    wysłali go ROSJANIE ich ,,wina'. Po ~~2~~ ten co
    filmował to wiedział że tu będzie wypadek i
    siedział za drzewem i też jego wina bo za późno
    zaczął nagrywać. Po~~ 3~~ mgłę wywołali Rosjanie
    ,a teraz tę chmurę z tego wulkanu też oni by
    zatuszować i zatrzymać pozostałe
    samoloty.OPANUJCIE się przykro słuchać każdy
    przeżywa tragedię nawet ten biedny ROSJANIN z
    wierzy kontrolnej. Gdy Wasze głosy ,oszczerstwa
    doprowadzą go do samobójstwa WEŻNIECIE to na swoje
    barki. PODEJRZEWACIE WSZYSTKICH ;ROSJAN, WIEŻĘ,
    PILOTA ŻE TO JEGO WINA , !!!!! OPANUJCIE
    SIĘ DO CZASU OPINII SPECJALISTÓW !!!!!!
    Proponuję MODLITWĘ za zmarłych a nie
    snucie chorych fantazji.

  • klamstwo oszustwo! omamienia!!!
    (2010-04-19 20:14)
    ~kill

    MEDIA KLAMIA i omamia kazdego naiwniaka... mi tez
    sie wydaje ze to zasluga naszych kochanych Rusków,
    dla nich to norma... teraz Tusk moze kontynuowac
    swoje plany z przyjacielem... zobaczycie...

  • jw.
    (2010-04-19 20:14)
    ~bedde

    ruski od poczatku mataczyli i tyle.

  • katastrofa (1)
    (2010-04-19 19:22)
    ~slask

    moim zdaniem roscy zabili polakow na filmach niema
    ani jednego zdania

  • jak zwykle problemy z zapisem !!!
    (2010-04-19 20:13)
    ~kierowca_z_bombowca

    to już norma że yeti i ufo są na każdej fotce czy
    filmie wideo nie do rozpoznania , obraz się
    trzęsie i zawsze jest to z oddali i bardzo
    cienkiej jakości sprzętem wykonane , a tu teraz
    skrzynki z prezydenckiego samolotu też są
    nieczytelne i zaszumione a przecież sprzęt takiej
    klasy i jeśli chodzi tu o bezpieczeństwo powinien
    wyłapać i zarejestrować dosłownie każde słowo i
    każdy szmer z super dokładnością ale znając życie
    i tak zostanie nam ukazany yeti goniący ufo.

  • Tomek
    (2010-04-19 20:11)
    ~osstry

    to był zamach przez rusków

  • rosyjska Miedzynarodowa Komisja Lotnicza ?
    (2010-04-19 20:07)
    ~kugel

    międzynarodowa pewnie dlatego, że trzymają
    czterech polaków jako zakładników? A podobno
    czarna skrzynka jest własnością tego czyj był
    samolot? Pewnie w Rosji mają lepszych
    'międzynarodowych' ekspertów. A tak naprawdę to
    nic podejrzanego, po prostu nasi piloci nie
    potrafią latać, a sprzęt dostaliśmy w darze od
    Fidela i nie dziwne, że się rozsypał. No cóż może
    nasi wnukowie dowiedzą się prawdy.

  • katastrofa
    (2010-04-19 20:00)
    ~maniek

    i tak sie juz nie dowiemy co sie tam stało,jak
    zawsze zwalą to na pilotow

  • CZY MOŻE MI KTOŚ
    (2010-04-19 19:56)
    ~CIEKAWA-

    WYJAŚNIĆ DLACZEGO CZARNE SKRZYNKI POJECHAŁY
    NAJPIERW DO MOSKWY? TAK SAMO DLACZEGO WSZYSTKO
    KOŁO SAMOLOTU SPRZATALI ROSJANIE A NIE CZEKALI NA
    PRZYJAZD POLSKICH PROKURATORÓW? BARDZO TO
    SMIERDZI.

  • A plebs prawdę pozna
    (2010-04-19 19:50)
    ~koles

    za jakieś 70 lat a może później albo wcale

  • juz nieczytelna, bo sama sie unieczytelniła (1)
    (2010-04-19 19:29)
    ~sd

    oczywiscie we wszystko wierzymy

    • zgadzam sie tez wierze, A jeszcze jak
      (2010-04-19 19:43)
      ~anna

      Kardynal i polski kosciol potwierdzi to bede
      zmuszona wierzyc z cala wiara w niezachwiana
      obiektywnosc, a potem niech Bog rozsadzi.

  • skrzynki
    (2010-04-19 19:37)
    ~anna

    A co bedzie jak Tatiana Andoina zacznie mowic. I
    to przed wyborami

  • nieczytelne, zaszumione
    (2010-04-19 19:31)
    ~pilot

    ale potrafimy sobie poradzic, bo nagramy nowe

  • polacy i szczerosc
    (2010-04-19 19:30)
    ~Hania

    polacy oczekuja prawdy od innych ale czy sa
    wstanie sami ja dac ?

    Mam powazne obiekcje !

  • NIE MANIPULUJ NINA!
    (2010-04-19 19:28)
    ~~Lolo

    Jak cytujesz to cytuj dokładnie, bo wyrwac zdanie
    z kontekstu to nie sztuka, sztuka jest zrozumieć
    czytany tekst widać , że dla Ciebie to kłopot.
    Całość wypowiedzi brzmi tak:"Polskość to
    nienormalność — takie skojarzenie narzuca mi się
    z bolesną uporczywością, kiedy tylko dotykam tego
    niechcianego tematu. Polskość wywołuje u mnie
    niezmiennie odruch buntu: historia, geografia,
    pech dziejowy i Bóg wie co jeszcze wrzuciły na
    moje barki brzemię, którego nie mam specjalnej
    ochoty dźwigać, A ZRZUCIĆ NIE POTTRAFIĘ, ( NIE
    CHCĘ MIMO WSZYSTKO?). To ostatnie zdanie jest dość
    kluczowe dla brzmienia całej wypowiedzi!!

  • haha
    (2010-04-19 19:24)
    ~wujtol

    to robota ufo nie ma to tamto

  • drugie zaklamanie o Katyniu
    (2010-04-19 19:23)
    ~rosaMUNDA

    - tym razem po polskiej stronie, ale czego sie nie
    zrobi dla boskosci kaczystow

  • szczatki
    (2010-04-19 19:23)
    ~Jackson

    Poco wogule badaja te szczątki i tak nic
    niedowiedza sie na ich podstawie... totalna
    głupota...Chyba bardzo im się nudzi..

  • zajefajnie
    (2010-04-19 19:20)
    ~wujtol

  • Dramat
    (2010-04-19 19:08)
    ~Wiechu

    wiem ze to nie miejsce ani czas ale jestem wiechu
    i zabralem synowi maske do wioski zeby pokaz
    pawusiowi i syn plakal

Dodatki

Przegląd prasy


Informacje dodatkowe