Sportowe startupy, które zgarnęły pół miliona złotych

Na początek potrzebny jest pomysł, a potem już tylko jego świetna realizacja. Taka właśnie idea pomocy przyświecała organizatorom konkursu Sportup 2018 na najlepszy sportowy startup.

Konkurs został ogłoszony przez Arskom Group, Runmageddon oraz Stowarzyszenie Wiosna - organizatora Szlachetnej Paczki.

Reklama

To I edycja konkursu, którego celem było wybranie najciekawszych polskich startupów łączących w sobie elementy sportu i biznesu. Organizatorzy, chcąc wesprzeć młode, innowacyjne firmy i pomóc im zaistnieć na rynku ze swoimi produktami i rozwiązaniami, przeznaczyli dla zwycięzców pulę 500 tys. zł.

- Czuję się startupowcem. Wydaje mi się, że Szlachetna Paczka to największy startup społeczny w naszym kraju - mówi o idei zaangażowania się w środowisku startupów ks. Jacek Stryczek, lider Szlachetnej Paczki. - A podstawą genialnego życia jest uruchomienie w sobie rozwoju, czyli właśnie startupowości. Mówimy ludziom: ty sam możesz być swoim najważniejszym startupem. Wchodzisz w ten proces, rozwijasz się, dzięki temu masz coraz większe możliwości, genialne pomysły same do ciebie przychodzą. Ale najpierw musisz się "oderwać od ziemi", od stereotypów, zainwestować w siebie - dodaje.

Wesprzyj walkę z biedą w Polsce! Przekazując 1% na Szlachetną Paczkę, pomagasz mądrze. Pomagasz najbardziej potrzebującym. Pomagasz pięknie.

Trzy zwycięskie pomysły

W konkursie wzięło udział 37 startupów, spośród których do udziału w finale konkursu zakwalifikowało się dziesięć: 2sport, Chaliso, Dreamfit, FightStatApp, Gymeo, Level X, NRGBox, Real Soccer Manager, Rezerwuj sport, Shape Care, które zaprezentowały swoje innowacyjne pomysły podczas pitchingu na Kongresie Szlachetnej Paczki Duchowo/Globalnie/Genialnie.

Jury w składzie: Wojciech Szaniawski (Arskom), Jaro Bieniecki (Runmageddon), Jakub Marczyński (Szlachetna Paczka) i Jakub Probola (HUB:RAUM) wyłoniło trzy zwycięskie pomysły. Podczas uroczystej Gali Finałowej Szlachetnej Paczki  26 stycznia 2018 w ICE Kraków nagrody odebrały: Rezerwujsport, NRGBox, DreamFit oraz Shape.Care - dodatkowo wyróżniony przez HUB:RUAM.

- Fajnie, że mogliśmy się zaprezentować przed tak profesjonalnym jury. Od jednego z członków jury usłyszeliśmy, że tak naprawdę wygrywa nie sam produkt, ale ludzie, drużyna. Dlatego jesteśmy dumni z tego zwycięstwa - mówi Jan Szagdaj z RezerwujSport, zwycięzcy konkursu na najlepszy sportowy startup 2018. - RezerwujSport to, najprościej rzecz ujmując, sportowy booking.com - portal internetowy do rezerwacji obiektów sportowych za pomocą każdego urządzenia. Wiemy, że nasz produkt jest dobry, że jesteśmy mocni, ale konkurencja w tym konkursie była naprawdę duża. Tym bardziej cieszymy się z pierwszej nagrody. Wygrana da nam "kopa", żeby wyjść poza Wrocław, gdzie działamy.

- Nasz produkt to nowe spojrzenie na aktywność fizyczną. Nie ma takiego produktu w skali światowej. Jesteśmy innowacyjni - mówi o NRGBox rozwiązaniu, które zajęło II miejsce, jego pomysłodawca Leszek Filipiak. - Rozwiązanie, które proponujemy umożliwia wykonywanie treningów koło pracy czy pod domem. Siłownia pod domem to, naszym zdaniem, motywacja do aktywności fizycznej. Co nam dał udział w konkursie na sportowy startup roku? Głęboko wierzymy, że profesjonaliści pomogą nam w marketingowym wypromowaniu naszego pomysłu i dzięki temu zaistniejemy szerzej na rynku.

- Chcemy przeprowadzić rewolucję w aplikacji suplementów dla sportowców. Dziś proces ich przygotowywania wiąże się zawsze z mieszaniem proszku, co, wiadomo, nie jest komfortowe, zawsze się rozsypuje, brudzi torbę, ubrania. Trzeba się z tym nieustannie zmagać. My rozwiązujemy ten problem. Perfekcyjnie odmierzone dawki w kapsułce, za każdym razem takie same to proste i czyste rozwiązanie - mówi Paweł Gwiazdowski z DreamFit, startupu, który zajął III miejsce w konkursie. - Sama możliwość zaprezentowania się w konkursie to było dla nas bardzo duże przeżycie. Konkurencja bardzo wysoko postawiła poprzeczkę. Jesteśmy pewni, że tacy partnerzy jak Arskom, Runmageddon i Szlachetna Paczka pomogą nam stworzyć idealne warunki do rozwoju. Otwiera się przed nami nowy rozdział.

- Było nam bardzo miło zaprezentować się wśród startupów z tej samej branży. Cieszymy się z wyróżnienia, zwłaszcza, że konkurencja była bardzo mocna. Dzięki udziałowi w konkursie mogliśmy zaprezentować się przed szerszą publicznością, dotrzeć do naszych potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Zaprezentowane zostały innowacyjne produkty, które rozwiązują realne problemy - komentuje Tomasz Krzyszkowski z Shape.Care - Nasz produkt to pierwszy kompleksowy system wspomagający treningi personalne wśród amatorów i profesjonalistów. Innowacja technologiczna, dzięki której automatycznie monitorowana jest jakość wykonywanych ćwiczeń już podczas ich robienia.

Szlachetna Paczka działa przez cały rok i pomaga na wiele sposobów. Utrzymuje się dzięki zaangażowaniu tysięcy osób i wpłatom darczyńców. Wesprzyj walkę z biedą w Polsce! Wejdź TUTAJ i przekaż 1% swojego podatku Stowarzyszeniu Wiosna, które organizuje Szlachetną Paczkę. 

KRS 0000050905

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje