Wielka Orkiestra Świętacznej Pomocy

Projekt gimnazjalisty wygrał konkurs na logo Google z okazji finału WOŚP

Jakub Stanek, uczeń III klasy Gimnazjum w Kielcach zwyciężył w trzeciej edycji konkursu plastycznego dla dzieci i młodzieży Doodle 4 Google. Zwycięski projekt zastąpi logo wyszukiwarki Google 12 stycznia, czyli w dniu 22 Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Doodle to specjalne wersje logo wyszukiwarki Google tworzone w celu uczczenia świąt, rocznic oraz pamięci sławnych artystów, odkrywców i uczonych.

Reklama

Wyniki konkursu zostały ogłoszone w piątek na uroczystej gali, która odbyła się w warszawskiej Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki.

W tym roku uczestnicy konkursu mieli za zadanie zilustrować hasło "Mój pomysł na pomaganie innym". - Chcieliśmy zobaczyć, co dzieci myślą o pomaganiu innym i jak ich zdaniem może ono wyglądać. Młodzi artyści odwoływali się w swoich pracach zarówno do małych, prostych gestów, które niewiele kosztują, ale potrafią sprawić, że na czyjejś twarzy zagości uśmiech, jak i do wielkich akcji społecznych - powiedział Ariel Adamski Google Polska.

Głównym motywem zwycięskiego projektu jest ludzkie serce. Z literki l w słowie Google wyrasta drzewo, na którym zamiast owoców wiszą ludzkie serca a w pozostałych literkach wpisane są ludzkie postacie, które albo przekazują sobie małe czerwone serca albo jak np. w literce G huśtają się na huśtawce pod którą rosną kwiatki w kształcie ludzkich serc.

- Tworząc projekt nasunęło mi się skojarzenie, że skoro mamy pomagać innym, to mamy dzielić się swoim sercem. Stąd w mojej pracy rozłożyste drzewo, które pełne jest czerwonych serduszek - powiedział Jakub Stanek autor zwycięskiego projektu.

Zwycięzca konkursu otrzymał stypendium na rozwój artystyczny w wysokości 15 000 złotych oraz grant technologiczny w wysokości 25 000 złotych dla swojej szkoły. Dodatkowo, wszyscy finaliści otrzymali sprzęt komputerowy. W ramach współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy prace, które przeszły do ostatniego etapu konkursu będą licytowane podczas 22. Finału, a dochód uzyskany z aukcji wesprze tegoroczny cel Orkiestry - zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej i godną opiekę medyczną dla seniorów.

W tegorocznym konkursie zgłoszono 25 tys. projektów z całej Polski, spośród których jury w składzie; Hanna Wróblewska - dyrektor Zachęty, Jerzy Owsiak, Brain Kaas, grafik, który w Google projektuje Doodle oraz Anna Kuczyńska projektantka mody wybrało 15 projektów, na które przez ostatnie trzy dni głosowali internauci.

Wszystkie informacje na temat finałowych prac, dostępne są na stronie google.pl/doodle4google

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje