​Węgry: Ostatnia opozycyjna gazeta zamknięta

Ostatnia niezależna od rządzącego na Węgrzech Fideszu gazeta, "Magyar Nemzet", została zamknięta. Również inne opozycyjne media kończą działalność.

Zbuntowany wobec Viktora Orbana oligarcha Lajos Simicska poinformował, że nie będzie dłużej finansował swojego koncernu medialnego - ostatniego, który publikował informacje o skandalach korupcyjnych związanych z ludźmi Fideszu.

Reklama

Działalność zakończyła ukazująca się od 80 lat gazeta "Magyar Nemzet", a także radio Lanchid. Tygodnik "Heti Válasz" desperacko poszukuje właściciela, a telewizja HiR TV wypowiada umowy pracownikom.

Ostatni numer "Magyat Nemzet" ukaże się w środę, radio Lanchid zakończy nadawanie w nocy z wtorku na środę.

Przypomnijmy, że wcześniej rządzący wymusili sprzedaż i zamknięcie dziennika "Nepszabadsag", choć ten zaczynał przynosić zyski i zwiększać zatrudnienie.

Dwa dni po wyborach już wszystkie gazety na Węgrzech są prorządowe.

(mim)

Dowiedz się więcej na temat: Węgry

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje