"Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku" - rekord zgłoszeń

W tegorocznym Turnieju Piłki Nożnej "Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku", czyli Mistrzostwach Polski w piłce nożnej dziewczynek i chłopców w kategorii U-10, weźmie udział rekordowa liczba zawodników. Zgłosiło się ich ponad 40 tysięcy, dzięki czemu X edycja Turnieju będzie największą imprezą sportową dla dzieci i młodzieży oraz największym turniejem piłkarskim w Polsce. Oprócz Pucharu Tymbarku i tytułu Mistrzów Polski, młodzi piłkarze będą walczyć o wspaniałą nagrodę główną - wyjazd na legendarny stadion San Siro.

Turniej "Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku" od lat cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem młodych piłkarzy i piłkarek. Pokazuje to liczba zawodników, którzy zgłosili się do rozgrywek w tym roku. Do jubileuszowej, X edycji Turnieju o Puchar Tymbarku zgłosiło się bowiem 40 tysięcy młodych zawodników, czyli o ponad 50 proc. więcej niż przed rokiem, co jest absolutnym rekordem w Polsce. Żadna impreza piłkarska dla dzieci i młodzieży w kraju, nie angażuje tylu zawodników.. W województwie lubelskim do Turnieju zgłosiło się aż 4,5 tysiąca piłkarzy i piłkarek, czyli o 1,5 tysiąca więcej, niż w zeszłym roku.

Największy turniej piłkarski dla dzieci i młodzieży w Polsce

Reklama

Tak duża ilość zgłoszeń to ogromny sukces, na który organizatorzy oraz sponsor główny Turnieju pracowali przez kolejne edycje. Zaangażowanie młodych sportowców w rozgrywki pokazuje, jak wielką pasją i atrakcyjną formą spędzania wolnego czasu jest dla nich gra w piłkę nożną. Zawodnicy i trenerzy, którzy wzięli udział w poprzednich edycjach Turnieju, zachęcają swoich kolegów do wzięcia udziału w rozgrywkach, dzięki czemu coraz więcej młodych sportowców rozpoczyna swoją wielką przygodę z Pucharem Tymbarku. - Bardzo duże zainteresowanie tegorocznym Turniejem utwierdza nas w przekonaniu, że bierzemy udział w niezmiernie ważnym i wspaniałym przedsięwzięciu - powiedział Dariusz Czech, prezes firmy Tymbark, głównego sponsora Turnieju. - To, że pomagamy dzieciom spełniać ich marzenia i pasje, jest dla nas powodem do dumy. Jestem przekonany, że nasze zaangażowanie zaprocentuje nie tylko rozwojem ich piłkarskiego talentu, ale pomoże im również w kształtowaniu silnego charakteru i prowadzeniu zdrowego trybu życia.

W podobnym tonie wypowiada się Tomasz Zabielski, koordynator Turnieju z ramienia PZPN: - Minęło już 10 lat, odkąd pierwsi zawodnicy przeszli drogę z podwórka na stadion, aby sprawdzić się jako piłkarze. Wielu z nich kontynuuje swoją piłkarską przygodę. Przez ten czas Turniej bardzo się rozwinął i wzbogacił o wiele atrakcji. Liczba 40 tysięcy dzieci, które wystąpią w rozgrywkach, dowodzi, że Turniej doskonale spełnia swoje zadania i na dobre zajął należne mu miejsce w kalendarzu imprez sportowych dla dzieci i młodzieży.

Przed pierwszym gwizdkiem

Drużyny, które zgłosiły się do Turnieju, przygotowują się już do rozgrywek, które wystartują pod koniec kwietnia. Młodzi zawodnicy rozpoczną rywalizację od eliminacji gminnych i powiatowych. Najlepsze drużyny spotkają się podczas finału wojewódzkiego. Zwycięzcy finałów wojewódzkich wyjadą na dwutygodniowe obozy szkoleniowe połączone z ogólnopolskimi półfinałami. Kolejnym etapem będzie Wielki Finał, po którym dwie najlepsze drużyny otrzymają Puchar Tymbarku oraz nagrodę główną - wyjazd na mecz na stadionie San Siro w Mediolanie.

Fantastyczna nagroda główna to znak rozpoznawczy Turnieju "Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku". W 2009 roku młodzi zawodnicy ze zwycięskich drużyn mogli podziwiać sławny Real Madryt na Santiago Bernabeu. Rok wcześniej dzieci zobaczyły reprezentację Anglii, grającą na legendarnym stadionie Wembley, a w 2007 r. nagrodą główną w Turnieju była wizyta na Camp Nou i obserwowanie w akcji klubu FC Barcelona.

Organizatorem Turnieju jest Polski Związek Piłki Nożnej, a sponsorem głównym - firma Tymbark.

Patronat honorowy nad Turniejem objęli: UEFA Grassroots, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Patronat medialny nad Turniejem objęli: Dziennik Polska, Piłka Nożna, Piłka Nożna Plus, Przegląd Sportowy, Bravo Sport, Polska Dziennik Łódzki, Polska Dziennik Bałtycki, Polska Gazeta Krakowska, Polska Gazeta Wrocławska, Polska Dziennik Zachodni, Polska Głos Wielkopolski, Polska Kurier Lubelski, www.interia.pl, www.wiadomosci24.pl, www.interklasa.pl www.naszemiasto.pl, www.pilkanozna.pl, www.wychowaniefizyczne.pl,

Partnerem Turnieju jest firma Nike.

Szczegółowe informacje o Turnieju znajdują się na stronach:

www.zpodworkanastadion.pl oraz www.uks.info.pl

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje