Reklama

Reklama

Lipcowe zmiany w Google Chrome dotyczące SSL

Po latach publikowania informacji na temat certyfikatu bezpieczeństwa stron internetowych, Google zdecydowało się oznaczać strony bez SSL jako niebezpieczne w swojej przeglądarce Google Chrome, czyli najpopularniejszej przeglądarce internetowej w Polsce.

Czym jest certyfikat SSL i jak działa?

Reklama

Strona z certyfikatem SSL oznacza, że korzysta ona z szyfrowania HTTPS, czyli szyfrowanej wersji protokołu HTTP, co sprzyja wymianie danych między stroną
i osobami odwiedzającymi ją, zapewniając, całkowite bezpieczeństwo.

Takie rozwiązanie od dawna uważa się za absolutnie konieczne, jeżeli chodzi o wszystkie sklepy internetowe i pozostałe strony, które oferują usługi online - w końcu zbierają one od odwiedzających poufne dane, jak na przykład dane kontaktowe czy hasła do logowania.

Jak działa certyfikat SSL przedstawia w skrócie infografika autorstwa Internetum (SEO agency):

 Jakie zmiany oznacza to dla użytkownika Chrome?

Od czasu wypuszczenia Chrome w wersji 68, po wejściu na niezabezpieczoną stronę, użytkownikowi wyświetli się ostrzeżenie o braku zabezpieczenia strony w pasku nazwy domeny.

Wyświetlenie się tego typu informacji z pewnością będzie zmniejszało wartość domeny
w oczach użytkownika, a już na pewno sprawi, że będzie mniej skory do podania na niej jakichkolwiek danych - włączając w to choćby zapisanie się na newsletter. Zdecydowanie odradzamy podawanie jakichkolwiek wrażliwych danych na stronach nieposiadających certyfikatu. Te czynniki sprawią, że popularność domen bez certyfikatu będzie coraz mniejsza.

Google tym samym coraz bardziej wymusza zmiany na webmasterach, którzy nie posiadają jeszcze na swoich stronach certyfikatu bezpieczeństwa. Co ważne - Google coraz śmielej potwierdza informację, że brak certyfikatu może skutkować pogorszeniem wyników domeny w wyszukiwarce Google. Jakie rezultaty przynoszą te działania?

Według Google:

●     ponad 68% ruchu użytkowników Chrome korzystających na Android oraz Windows jest zabezpieczone

●     ponad 78% ruchu użytkowników Chrome korzystających na Chrome OS i MAC jest zabezpieczone

●     81 z 100 najpopularniejszych domen na świecie jest zaindeksowanych z protokołem HTTPS.

Z każdym kolejnym oświadczeniem podane liczby się zwiększają, a to oznacza, że presja na webmasterach jest coraz większa i przynosi rezultaty oczekiwane przez Google.

Wszystkie te informacje potwierdzają fakt, że z czasem (jeśli nie już teraz), certyfikat SSL będzie absolutną koniecznością przy prowadzeniu jakiejkolwiek działalności w Internecie. Jeśli myślisz o jego wprowadzeniu, nie zastanawiaj się dłużej i już teraz sprawdź jak wprowadzić certyfikat na swoją domenę.

Dowiedz się więcej na temat: SEO

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje