Reklama

Reklama

Konkurs Muzeów Guggenheima i YouTube na wideo

Świat sztuki poważnie traktuje amatorskie filmy zamieszczane na internetowym portalu YouTube. Prestiżowe muzea Guggenheima wraz z tym portalem ogłosiły w poniedziałek konkurs na najbardziej kreatywne nagrania wideo.

W konkursie "YouTube Play. Biennale wideo kreatywnego" zostanie wyłonionych 20 nagrań wideo z portalu, które 21 października będą miały jednoczesny pokaz w nowojorskim muzeum Guggenheima oraz w Bilbao, Berlinie i Wenecji.

Reklama

- Internetowe wideo kreatywne jest dziś jedną z najbardziej innowacyjnych form osobistej wypowiedzi - powiedział dyrektor Fundacji Solomona R. Guggenheima, Richard Armstrong. - YouTube Play zademonstruje to, o czym może przekonać się każdy, kto używa komputera i ma dostęp do internetu.

Organizatorzy nie wykluczają również poszerzenia granic gatunku i samej idei, czym może być wideo.

- Nie chodzi przy tym o szukanie +nowości+, lecz szukanie tego, co dalej - powiedziała wicedyrektor Fundacji Nancy Spector.

Konkurs jest otwarty dla profesjonalistów i amatorów, którzy do 31 lipca przedstawią nowe lub stare nagrania z ostatnich dwóch lat na Youtube.com/play. Filmy muszą mieć do 10 minut długości.

Można przedstawiać nagrania obejmujące animację, grafikę, filmiki narracyjne i prace nienarracyjne bądź całkowicie dowolne formy artystyczne na dowolny temat.

Z 200 finalistów, których filmy zostaną zamieszczone na stronie youtube.com/play, jury złożone z artystów, reżyserów, dizajnerów i muzyków wyłoni najlepszą dwudziestkę, godną pokazu w muzeach.

Dowiedz się więcej na temat: konkursy | nagrania | filmy | muzeum | konkurs | wideo | youtube

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy