Konkurs zespołowego tworzenia gier komputerowych na czas

Na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie rozpoczął się w piątek KrakJam 2012 czyli konkurs zespołowego tworzenia gier komputerowych na czas. Uczestnicy w ciągu 48 godzin mają stworzyć grę zainspirowaną wężem, który pożera własny ogon - Uroborosem.

Organizowany po raz trzeci KrakJam jest jedną z wielu lokalnych edycji międzynarodowego konkursu Global Game Jam, w którym programiści komputerowi, graficy, projektanci, twórcy muzyki i studenci z ponad 40 krajów świata jednocześnie (z uwzględnieniem podziału na strefy czasowe) tworzą gry na ten sam temat.

Reklama

W Krakowie do pracy przystąpiło około 30 osób, podzielonych na co najwyżej czteroosobowe zespoły. Każdy z nich tworzy własną grę. - Trudność tkwi w ograniczeniu czasowym. W tych 48 godzinach musi być czas na jedzenie, spanie, jakieś wyjście. Często zespoły są złożone z osób, które wcześniej się nie znały. Muszą się dogadać, zaprojektować grę i wykonać ją tak, by działała - wyjaśnił jeden z uczestników KrakJam-u, Hubert Rutkowski.

Konkurs, którego organizatorem jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Twórców Gier Komputerowych (International Game Developers Association), jest darmowy dla uczestników i otwarty dla widzów. Nie ma on charakteru rywalizacji.

- To raczej wyzwanie dla twórców gier niż konkurs. Chodzi o to, by w 48 godzin wykonać coś, co normalnie robione jest przez miesiące, a czasami przez lata - powiedział Maciej Siwek ze Studenckiego Koła Naukowego "Shader" AGH.

Gotowe gry są umieszczane na portalu Global Game Jam, a potem użytkownicy mogą je przetestować. - Każda z tych gier jest oglądana przez innych graczy, w tym także przez osoby, które szukają zdolnego pracownika, potrafiącego pracować w zespole i pod presją czasu - dodał Siwek.

W Krakowie konkurs zorganizowały Studenckie Koła Naukowe: "Shader" oraz "MediaFrame" z Wydziału Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Elektroniki AGH.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje