Reklama

Reklama

Odświeżone oblicze krakowskiej legendy

Dawniej ziejący ogniem, budzący przerażenie potwór z legend, obecnie maskotka Krakowa już wkrótce zmieni swoje oblicze na nieco bardziej oryginalne i odświeżone. Nowy krakowski symbol miasta powstanie 26 lipca z inicjatywy marki Halls, która zachęca wszystkich do wspólnego budowania Smoka Wawelskiego.

Akcja ma na celu pokazanie najbardziej sztampowego symbolu miasta w nowej odsłonie.

Reklama

Dostatecznie wylansowany Smok Wawelski zasłużył na odświeżenie wizerunku, stąd pomysł aby stworzyć instalację przedstawiającą mieszkańca smoczej jamy wykorzystując do jej konstrukcji puste opakowania po minikuleczkach Halls XS. Wkomponowana w miejską przestrzeń podobizna smoka będzie mieszanką tradycji z popkulturową awangardą i nada ikonie stolicy Małopolski nowoczesnego stylu.

Budowa recyklingowej instalacji będzie się wznosić przed Galerią Krakowską w dniach 26 - 27 lipca. - Zarówno mieszkańcy, turyści jak i przypadkowi przechodnie będą mogli wspólnie zaangażować się w jej powstanie dokładając swoje pudełeczko. Dzięki wspólnej pracy, powstanie kilkumetrowa rzeźba Smoka Wawelskiego - wyjaśnia Małgorzata Chojnacka, organizator i przedstawiciel marki Halls. - Wchodząc na rynek z nowym produktem - Halls XS, chcemy pobudzić do działania i zachęcić wszystkich do aktywności - dodaje. Nad przebiegiem konstrukcji będzie czuwać miejscowa artystka Grażyna Maślankowska, absolwentka krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejko.

Smocza ikona

Legendy o ofierze podstępu szewczyka Dratewki nie trzeba nikomu przedstawiać, a już na pewno najmłodszym. Smok z wawelskiego wzgórza stał się bohaterem bajek, komiksów, gier i książek. Doczekał się pomnika, obrazów, murali i wielu innych odzwierciedleń w sztuce ulicznej. Na cześć krakowskiej bestii od kilkunastu lat organizowana jest Wielka Parada Smoków, a każdy turysta wyjeżdżając z grodu Kraka zaopatrza się w breloczek, maskotkę bądź inna miniaturkę przedstawiającą lokatora wawelskiej pieczary. - Wydaje się, że zmiana symbolu Krakowa szybko nie nastąpi, nie chcemy aby nasza instalacja była jakąkolwiek konkurencją dla smoka mieszkającego pod Wawelem ale idąc z duchem czasu chcielibyśmy przedstawić bohatera legend w jak dotąd niewykorzystanej innowacyjnej formie. Innowacja i odświeżony design przyświecają także naszej nowej kampanii "Mini rozmiar mega efekt" - wyjaśnia Małgorzata Chojnacka.

W kolejnych dniach akcja odbędzie się jeszcze w Poznaniu, Sopocie i Łodzi. Tak samo jak w Krakowie instalacje z pudełek będą nawiązywać do symboli miast, które w mini rozmiarach będą ich maksymalnym odzwierciedleniem.

Szczegółowe informacje na www.halls.pl

Partnerem akcji są: Interia.pl, radio Roxy FM, Nasze Miasto, dlastudenta.pl, dlalejdis.pl

Więcej newsów znajdziesz
w aplikacji INTERIA
Pobierz aplikację

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne