Austria: Odkryto nowy gatunek pstrąga

Natura wciąż zaskakuje biologów. W ciągu ostatniej dekady odkryto nowe gatunki jelenia w lasach Wietnamu, a także nieznanego dotąd pręgowanego królika w Laosie. Okazuje się jednak, że nawet Europa ma jeszcze swoje tajemnice. W Austrii odkryto nieznany dotąd gatunek pstrąga.

Nieznaną rybę odkryli ichtiolodzy czyli naukowcy zajmujący się rybami, w niewielkim potoku w Alpach Wapiennych, w Górnej Austrii. Specjaliści nadali jej nazwę sarmotrutta formafario DA 25.

Co wprawia w stan całkowitego zdziwienia specjalistów, niekoniecznie dziwi mieszkańców Alp Wapiennych. Tamtejsi wędkarze twierdzą, że ową rybę łowili już od niepamiętnych czasów. W związku z tym, że ryb tych jest dużo, nie wiadomo na razie czy ten gatunek pstrąga znajdzie się pod ochroną.

Pod ochroną będzie musiał natomiast znaleźć się nowy gatunek słonia. Światowi badacze właśnie przyznali się, że popełnili ogromny błąd klasyfikując słonie na afrykańskie i indyjskie. Przeprowadzone ostatnio badania DNA wykazały jednak, że jest jeszcze trzeci gatunek słonia, który choć zamieszkuje Afrykę różni się od słonia afrykańskiego.

Dowiedz się więcej na temat: odkrycia naukowe | Austria | gatunki | nowy gatunek