Reklama

Reklama

"Gazeta Wyborcza" ma przeprosić Antoniego Macierewicza. Postanowienie sądu

Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa wydał postanowienie nakazujące spółce Agora SA przeproszenie ministra Antoniego Macierewicza, poprzez zamieszczenie przeprosin na pierwszej stronie w wydaniu poniedziałkowym "Gazecie Wyborczej" - poinformowało Ministerstwo Obrony Narodowej w przekazanym mediom komunikacie.

Chodzi o artykuł pt. "Antoni Macierewicz, jego firma i jego TW", który ukazał się w weekendowym wydaniu "Gazety Wyborczej". Wynika z niego, że minister obrony zasiada w radzie fundacji "Głos", której prezesem zarządu jest Robert Luśnia, wieloletni partyjny współpracownik Antoniego Macierewicza, a za czasów PRL agent bezpieki. Luśnia był też wiceprezesem spółki Herbapol Lublin, której pieniędzmi - według gazety - pod koniec lat 90. bez wiedzy prezesa płacił firmie Macierewicza.

Reklama

Już w piątek MON przekazało mediom oświadczenie, w którym odpowiada na zarzuty dziennika. Rzecznik prasowy resortu Bartłomiej Misiewicz oświadczył, że Antoni Macierewicz nie utrzymuje żadnych kontaktów z Robertem Luśnią.

Według ministerstwa kilkanaście lat temu, natychmiast po uzyskaniu wiedzy o współpracy Luśni z SB, został on wydalony z ówczesnej partii Antoniego Macierewicza - Ruchu Katolicko-Narodowego. Od tamtego czasu minister Macierewicz nie widział się i nie rozmawiał z Robertem Luśnią - oświadczył MON.

Sąd postanowił

Dziś Misiewicz wystosował jeszcze jeden komunikat, w którym stwierdza, że "gazeta Adama Michnika, nie chcąc wykonać postanowienia Sądu, próbuje na podstawie nieprawdziwych artykułów atakować ministra Antoniego Macierewicza". Jednocześnie informuje w nim o postanowieniu sądu nakazującym spółce Agora SA przeproszenie Macierewicza. Zgodnie z postanowieniem sądu, na pierwszej stronie gazety w jej poniedziałkowym wydaniu mają się ukazać przeprosiny.

W dzisiejszym artykule "Wyborczej" zapowiedziano, że dziennik "wróci do sprawy" we wtorkowym wydaniu.

Rzecznik MON łączy datę publikacji w zakończeniem manewrów Anakonda 16.

"Przypominam, że atak Gazety Wyborczej ma miejsce w momencie zakończenia największych w Polsce po roku 1989 r. ćwiczeń wojsk sojuszniczych NATO - Anakonda 16 i po uzyskaniu przez ministra Antoniego Macierewicza korzystnych dla Polski zapewnień o stacjonowaniu w Polsce wojsk USA i Sojuszu Północnoatlantyckiego, które będą ogłoszone za trzy tygodnie na Szczycie NATO w Warszawie" - czytamy w oświadczeniu.

Jednocześnie rzecznik resortu przypomniał odpowiedzi, jakie zostały przekazane "Gazecie Wyborczej". Przedstawił je wcześniej w nadanym w piątek komunikacie. Jego treść znajdziesz tutaj.

Więcej newsów znajdziesz
w aplikacji INTERIA
Pobierz aplikację
Wasze komentarze
No hate

Dodawanie komentarzy pod tym artykułem zostało wyłączone

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym, nasyconym nienawiścią komentarzom, niezależnie od wyrażanych poglądów. Jeśli widzisz komentarz w innych serwisach, który jest hejtem – wyślij nam zgłoszenie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne