Reklama

Reklama

KRRiT: 300 tys. zł kary dla TVN za "Rozmowy w toku"

Karę w wysokości 300 tys. zł nałożyła Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na TVN za złamanie przepisów ustawy o rtv w zakresie ochrony małoletnich. Chodzi o program "Rozmowy w toku", wyemitowany w ub. roku. TVN złożyła od tej decyzji odwołanie do sądu.

"Prezentowane w audycji relacje młodych kobiet o prowadzonym przez nie życiu seksualnym stanowiły obraz współżycia seksualnego sprzeczny z moralnością i dobrem społecznym" - poinformowała KRRiT w komunikacie.

Reklama

Chodzi o "Rozmowy w toku" z 4 października ub.r. Uczestniczki programu opowiadały, że uprawiały seks z wieloma mężczyznami, w takich miejscach jak budka ochrony, dyskotekowa toaleta, winda czy klatka schodowa. Jedna z nich mówiła, że seks jest dla niej potrzebą fizjologiczną, taką samą jak jedzenie, oddychanie czy picie; dlatego w potrzebie sięga po mężczyznę, który akurat jest pod ręką - informacje takie można znaleźć na internetowej stronie programu TVN.

Rada podkreśliła, że audycja została wyemitowana w porze chronionej (o godz. 15.55), z oznakowaniem od lat 12, co stanowiło naruszenie przepisów o ochronie małoletnich. Audycja została skontrolowana po licznych skargach napływających od widzów.

Jak powiedziała rzecznika KRRiT Katarzyna Twardowska, kara nałożona na TVN jest jedną z najwyższych, jakie Krajowa Rada nałożyła na stację telewizyjną za łamanie przepisów ustawy o radiofonii i telewizji.

Rzecznik TVN Karol Smoląg powiedział w poniedziałek, że już tego dnia TVN złożyła odwołanie od decyzji przewodniczącego KRRiT do Sądu Okręgowego w Warszawie.

"Kwestionujemy wszystkie przesłanki zawarte w uzasadnieniu nałożenia kary. Jednocześnie mamy nadzieję, że KRRiT z co najmniej taką samą determinacją będzie ścigać przypadki naruszeń ustawy o rtv w telewizji publicznej" - powiedział.

W marcu 2006 r. Krajowa Rada nałożyła karę w wysokości 500 tys. zł na telewizję Polsat za emisję programu "Kuba Wojewódzki", w którym Kazimiera Szczuka nazwała autorkę audycji Radia Maryja Magdalenę Buczek "starą dziewczynką" i parodiowała jej sposób modlitwy. W styczniu ub.r. Sąd Najwyższy oddalił kasację Polsatu w tej sprawie.

Z kolei w sierpniu 2009 r. SN orzekł, że telewizja TVN nie znieważyła symbolu narodowego poprzez wkładanie miniatur polskich flag w atrapy psich kup, co miało miejsce w jednym z odcinków programu "Kuba Wojewódzki", wyemitowanym w marcu 2008 r. Sąd uchylił wówczas decyzję KRRiT, która nałożyła za to na TVN ponad 470 tys. zł kary.

Dowiedz się więcej na temat: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji | kara | TVN SA

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje