Reklama

Reklama

Krzysztof Czabański: My ratujemy media publiczne

​"My ratujemy media publiczne od upadku i katastrofy" - podkreślał podczas debaty w Fundacji im. Batorego w Warszawie wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego Krzysztof Czabański. Debata zatytułowana "Jakich mediów publicznych potrzebuje polska demokracja?" dotyczyła projektu tzw. dużej ustawy medialnej i przekształcenia mediów publicznych w narodowe.

Krzysztof Czabański mówił, że upadek mediów publicznych następuje od wielu lat. "Ten projekt powstał jako odpowiedź na fatalną sytuację mediów publicznych pod każdym względem: finansowym, programowym i kadrowym" - podkreślił wiceminister kultury. 

Reklama

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Jan Dworak apelował o poważne konsultacje w sprawie projektu ustawy, nie tylko z politykami, ale także z wyższymi uczelniami, organizacjami społecznymi i twórczymi. "To powinna być bez pośpiechu przygotowana zmiana"- podkreślał Dworak. 

Jarosław Gugała z telewizji Polsat ubolewał, że pierwotne cele obecnej ustawy o mediach publicznych - uniezależnienie ich od polityki i rynku - nie zostały zrealizowane.

Podczas debaty padały też apele o podkreślenie niezależności dziennikarskiej w nowej ustawie i zakaz reklam w mediach publicznych. 

Krzysztof Czabański po zakończeniu dyskusji zapewniał dziennikarzy, że wiele uwag zostanie uwzględnionych w toku dalszych prac nad projektem ustawy. "Warto się zastanowić nad zapisami w ustawie, które by gwarantowały niezależność dziennikarską" - mówił wiceminister kultury. 

Krzysztof Czabański podkreślił też, że szansą na uniezależnienie mediów od polityków będzie powoływana na sześć lat Rada Mediów Narodowych, która ma być buforem między światem politycznym a medialnym. 

"Rada nie będzie musiała się co roku meldować u polityków i zabiegać o ich aprobatę. Myślę, że to zbuduje pewien obyczaj, który będzie służył niezależności mediów" - podkreślił wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego. 

Dowiedz się więcej na temat: Krzysztof Czabański

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne