Para książęca w Polsce. CNN pisze o "polskim obozie koncentracyjnym"

Podczas relacjonowania wizyty pary książęcej w byłym niemieckim obozie Stutthof niektóre amerykańskie i brytyjskie serwisy informacyjne napisały o "polskim obozie koncentracyjnym". Muzeum Auschwitz zainterweniowało m.in. w związku z relacjami USA Today, CNN, Daily Mirror czy Daily Mail.

Brytyjska para książęca odwiedziła we wtorek były niemiecki obóz koncentracyjny Stutthof na Pomorzu. Tymczasem w relacji amerykańskiej stacji CNN pojawiła się informacja, że William i Kate zwiedzali "polski obóz koncentracyjny". 

Reklama

Podobną informację zamieściły też m.in. USA Today, Time, Daily Mirror, Daily Mail i Sky News.

Muzeum Auschwitz przypomniało na Twitterze, że obóz koncentracyjny Stutthof był obozem nazistowskim. Po interwencji amerykańskie media dokonały korekty w podanych informacjach. 

"Jesteśmy głęboko poruszeni wizytą w Stutthofie, które było miejscem tak strasznego bólu, cierpienia i śmierci. Ta druzgocząca wizyta przypomniała nam o przerażającym mordzie na sześciu milionach Żydów, zwiezionych z całej Europy, którzy zginęli w wywołującym zgrozę Holokauście. W zatrważający sposób przypomina to również o cenie wojny oraz o fakcie, że sama tylko Polska straciła miliony swoich obywateli, którzy padli ofiarą najbardziej brutalnej okupacji. Każdy z nas niesie wielkie brzemię odpowiedzialności, by zapewnić, że potrafimy wyciągnąć naukę oraz że groza tego, co się wydarzyło, nigdy nie zostanie zapomniana i nigdy nie powtórzy się" - napisali książę William i księżna Kate po wizycie w byłym obozie koncentracyjnym.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje