Reklama

Reklama

Zdumiewający film Polskiej Fundacji Narodowej. Hitler i Stalin na komunikatorze

Polska Fundacja Narodowa nie daje o sobie zapomnieć. Na jej profilu twitterowym pojawiły się filmy, na których została przedstawiona wymyślona rozmowa Józefa Stalina i Adolfa Hitlera przez komunikator internetowy. Dyktatorzy w infantylny sposób rozmawiają tam o napaści na Polskę. Po kilkudziesięciu minutach wpisy zostały usunięte.

"Rozmowa wielkich sojuszników: komunisty i nazisty. A dwa lata później pokłócili się o to, kto zabił więcej ludzi" - tak zatytułowany został wpis w trzech wersjach językowych - po polsku, angielsku i rosyjsku. Wszystko zostało opatrzone hasztagiem #Auschwitz75.

Reklama

Wymyśloną rozmowę zaczyna Stalin, pisząc: "Widzę, że zagarnąłeś już Austrię i Czechosłowację. Gratki". Następnie dwaj dyktatorzy zastanawiają się, kogo mogliby napaść.

Pisząc o Polsce, Stalin stwierdza: "To jedyny kraj na przełomie setek lat który zajął Moskwę. Nienawidzę ich! Trzeba ich zniszczyć". Na to Hitler odpowiada: "Mogę zrobić z Polaków podludzi".

Następnie Stalin proponuje: "Pomogę ci z ich wojskowymi inteligentami, zbiorę ich w jednym miejscu i kula w łeb. Mamy taki dyskretny las koło Katynia...". Na to Hitler: "Mi zostaw polskich Żydów. Zrobię im jesień średniowiecza".

Konwersację kończy Stalin: "Zawsze mówiłem, że komunista z nazistą się dogadają. A za sto lat i tak powiemy, że to nie my".

Filmy po kilkudziesięciu minutach zniknęły z sieci.

PFN opublikowała sprawozdanie finansowe w Sylwestra

PFN opublikowała sprawozdanie tuż przed północą w noc sylwestrową, czyli w ostatnim możliwym terminie. Według przepisów fundacje muszą opublikować w sieci sprawozdanie merytoryczne ze swojej działalności do końca roku następnego, po tym, którego dokument dotyczy. 

Z opublikowanego sprawozdania wynika, że w 2018 roku koszty działalności PFN wyniosły 111 mln zł, z czego prawie 105 mln zł przeznaczono na działalność statutową. To niemal sześć razy więcej niż w poprzednim roku - zauważa serwis Konkret24.pl. Jak przypomina serwis, w 2017 roku organizacja wydała 19,2 mln zł.

Arkadiusz Grochot

Czytaj na stronie RMF24.pl

PFN: Spot powstał z myślą o 13-14-latkach

Biuro prasowe PFN przekazało tvn24.pl, że "spot skierowany był tylko i wyłącznie do osób młodych, w wieku 13-14 lat". Fundacja wyjaśniła, że użyta została "konwencja, w jakiej młodzi ludzie funkcjonują".

Więcej newsów znajdziesz
w aplikacji INTERIA
Pobierz aplikację

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje