Reklama

Reklama

Artystyczny koniec rejsu "Fryderyka Chopina"

Koncerty oraz różnego rodzaju akcje artystyczne odbędą się w ten weekend w Gdyni w ramach imprez towarzyszących zakończeniu rejsu żaglowca "Fryderyk Chopin", który przez trzy ostatnie miesiące promował Polskę zawijając do kilkunastu europejskich portów.

Rejs "Fryderyka Chopina" był częścią prowadzonej przez Polską Organizację Turystyczną (POT) kampanii "Promujmy Polskę Razem". W niedzielę żaglowiec zawinie do Gdyni.

Reklama

Uroczystemu zakończeniu rejsu towarzyszyć będą liczne imprezy, które rozpoczną się w sobotę. Tego dnia w różnych częściach śródmieścia Gdyni stanie 14 makiet w kształcie fortepianów, które malować będzie publiczność oraz artyści.

Przez cały dzień na gdyńskim nabrzeżu młodzi wykonawcy-amatorzy grać będą własne kompozycje, a wieczorem na placu Grunwaldzkim odbędzie się koncert pianistów z Gdyni: Rafała Lewandowskiego i Tomka Zająca. Tuż po tym koncercie holenderski artysta Daan Roosegaarde zaprezentuje swoją interaktywną instalację połączoną z muzyką i tańcem.

Na godz. 14 w niedzielę przewidziane jest wpłynięcie żaglowca "Fryderyk Chopin" do gdyńskiego portu (zacumuje on przy Nabrzeżu Pomorskim). Niedzielnemu zakończeniu rejsu towarzyszyć będą koncerty i występy odbywające się na ustawionej na nabrzeżu scenie.

Miejscowi uczniowie zaprezentują spektakl muzyczno-poetycki "Fryderyk Chopin", zagra też Take it Easy z Wojtkiem Staroniewiczem, Sławek Jaskułke feat L.U.C Loop Chopin oraz Marcin Wyrostek & Coloriage. Wieczorem na scenie pojawią się Maleo Reggae Rockers, Audiofeels oraz Justyna Steczkowska.

Rejs "Fryderyka Chopina" rozpoczął się w połowie czerwca w Szczecinie. Od tego czasu żaglowiec odwiedził kilkanaście portów w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Danii i Szwecji. W każdym z portów, do którego zawijała jednostka, załoga (głównie studenci wybrani w drodze konkursu) organizowała koncerty, pokazy tańca-poloneza i inne atrakcje.

Zadaniem rejsu, zorganizowanego przez Polską Organizację Turystyczną w ramach kampanii "Promujmy Polskę Razem", była promocja walorów turystycznych oraz przybliżanie historii i kultury polskiej wśród mieszkańców Europy. Przedsięwzięcie kosztowało 30 mln euro.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje