Reklama

Reklama

Sondaż TNS dla "Faktu": Które "Wiadomości" lepsze: sprzed zmiany czy po niej?

W "Wiadomościach" w ostatnich tygodniach wiele się zmieniło. Od kiedy prezesem TVP został Jacek Kurski a szefem Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Mariusz Pilis, na ekranie pojawiły się nowe twarze prezenterów i reporterów. Na zlecenie dziennika "Fakt" TNS Polska zapytał Polaków, jak oceniają zmiany sztandarowym serwisie informacyjnym Telewizji Polskiej.

Jak wynika z badania, 34,6 proc. Polaków ocenia, że lepsze były "Wiadomości" przed zmianą władz TVP, kiedy szefem zespołu redakcyjnego był Piotr Kraśko.

Nowa odsłona tego serwisu podoba się bardziej 20 proc. ankietowanych. Obecnie szefową "Wiadomości" jest Marzena Paczuska, a jedną z nowych twarz programu prezenterka Danuta Holecka.

Jak podaje "Fakt", 25 proc. badanych nie potrafi wskazać, które "Wiadomości" są ich zdaniem lepsze, a które gorsze.

Reklama

Z danych przytoczonych przez gazetę wynika, że oglądalność w pierwszy poniedziałek po zwolnieniu Piotra Kraśki główne wydanie "Wiadomości" zobaczyło 4,4 mln widzów. Tydzień później było ich o ponad 370 tys. mniej.

W grudniu 2015 główny serwis informacyjny telewizyjnej "Jedynki" (za czasów Kraśki) oglądało średnio 3,78 mln widzów i było to o 338 widzów mniej niż w grudniu 2014 r.

Więcej w "Fakcie".

***

W kampanii przed wyborami parlamentarnymi Interia pytała przedstawicieli poszczególnych komitetów wyborczych o sprawy związane z mediami publicznymi. Przypominamy, co na pytanie "Czy pana ugrupowanie planuje likwidację abonamentu radiowo-telewizyjnego?" w ramach akcji #WybieramSwiadomie w imieniu Prawa i Sprawiedliwości odpowiedział Jarosław Sellin:

"Planujemy likwidację abonamentu radiowo-telewizyjnego, ponieważ jest to podatek uśmiercony przez Donalda Tuska. Donald Tusk jest osobiście odpowiedzialny za to, że to źródło finansowania mediów publicznych zwiędło. Kiedy zaczynał rządy zbieraliśmy ponad 900 mln złotych, po dwóch latach to zeszło do 400 mln zł. Nie da się już utrzymywać mediów publicznych z tego źródła. Polacy nie chcą tej daniny płacić. W związku z tym trzeba pomyśleć o nowych formach finansowania mediów publicznych - mediów narodowych. Prawo i Sprawiedliwość będzie do takiej propozycji przygotowane, jeśli naród powierzyłby nam władze. Tak, żeby media publiczne miały co najmniej trzy, może nawet cztery razy więcej pieniędzy publicznych niż mają obecnie. Inaczej trudno będzie od nich wymagać wypełniania misji i rzetelnego i ambitnego programu". Więcej TUTAJ.



Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje