Reklama

Reklama

"Flavor of Poland": Serial o Polsce w amerykańskiej telewizji

Twórcy nowego amerykańskiego serialu telewizyjnego "Flavor of Poland" ("Smak Polski") chcą pokazać, że polska kuchnia i polska kultura to nie tylko pierogi i kiełbasa. Pierwszy z 13 odcinków serialu pokazały już stacje telewizji publicznej w Nowym Jorku i w Chicago.

Serial wyprodukowany przez American Public Televison (APT) będzie także pokazany przez telewizję publiczną w Detroit, drugim po Chicago największym skupisku Amerykanów polskiego pochodzenia w rejonie Wielkich Jezior i przez inne stacje telewizyjne, wchodzące do systemu amerykańskiej telewizji publicznej.

Reklama

Przewodniczką po polskiej kuchni, polskich obyczajach i polskiej kulturze w serialu "Flavor of Poland" jest wychowana w Chicago aktorka Aleksandra August. Urodzona w miasteczku Tuchów w powiecie tarnowskim na wschód od Krakowa przyjechała do Stanów Zjednoczonych razem z rodzicami, kiedy miała trzy lata.

August, cytowana na portalu telewizji publicznej WTTP w Chicago, powiedziała, że mimo istnienia dużych skupisk polonijnych, takich jak w Chicago, polska kuchnia, jej różnorodność i bogactwo, jest praktycznie nieznana w Stanach Zjednoczonych. "Uważam, że Amerykanie znakomicie znają kuchnię włoską i włoską kulturę, są oswojeni z kuchnią meksykańską i chińską. Jednak nie mają informacji o polskiej kulturze i polskiej kuchni, dlatego staraliśmy się to nadrobić" - powiedziała August.

30 polskich miejscowości

Podczas pracy nad serialem aktorka i inne osoby zaangażowane w produkcję serialu wzorowanego na innych programach "kulinarno-podróżniczych", wyprodukowanych dla telewizji publicznej, odwiedziła 30 miejscowości w Polsce. Podczas tej podróży rozmawiała z kuchmistrzami, historykami, krytykami kulinarnymi i mieszkańcami tych miejscowości.

August zwróciła uwagę na renesans kuchni polskiej, jaki miał miejsce po upadku komunizmu. "Teraz widać, że Polscy kuchmistrze sięgają w przeszłość, korzystają z tego, co rośnie w kraju, czerpią z tradycji, która ma setki lat" - powiedziała.

Patronami serialu są Polska i Słowiańska Federalna Unia Kredytowa (Polish and Slavic Federal Credit Union) - jedna z największych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w Stanach Zjednoczonych (odpowiednik polskiego SKOK-u), Baron Chocolatier - amerykański oddział polskiego producenta luksusowych czekolad Millano Group, projektant nowoczesnych kuchni i producent mebli kuchennych Earnestrust oraz PLL LOT.

Z Waszyngtonu Tadeusz Zachurski

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy