Petro Poroszenko skarży do sądu jedną z telewizji

Petro Poroszenko skarży do sądu jedną z ukraińskich telewizji. Zarzuca jej kłamstwa pod swoim adresem, które miały nasilić się w czasie trwającej kampanii wyborczej. Telewizja 1+1, będąca własnością skonfliktowanego z prezydentem oligarchy Ihora Kołomojskiego, opublikowała niedawno materiał, w którym zasugerowano, że prezydent Poroszenko jest zamieszany w rzekome zabójstwo swego brata. Na Ukrainie w najbliższą niedzielę odbędą się wybory, w których kandyduje również obecny prezydent.

Jak oświadczył sztab wyborczy Petra Poroszenki, kanał telewizyjny 1+1 systematycznie dopuszcza się ogromnej ilości kłamstw i dezinformacji co do osoby prezydenta. Jak napisano - właściciel 1+1 Ihor Kołomojski - zmienił stację telewizyjną w narzędzie brudnych politycznych technologii przeciwko Petrowi Poroszence. W odpowiedzi telewizja 1+1 nazwała pozew prezydenta ograniczeniem wolności mediów. 

Reklama

W wyemitowanym kilka dni temu materiale opublikowano wypowiedź jednego z mołdawskich biznesmenów, który sugeruje, że Petro Poroszenko może mieć związek ze śmiercią swego brata. Brat Petra Poroszenki Mychajło zginął w latach 90-tych w wypadku samochodowym.

Stacja telewizyjna 1+1, tak jak i jej właściciel - Ihor Kołomojski, zdaniem wielu komentatorów, zaangażowani są we wsparcie innego z kandydatów, lidera przedwyborczych sondaży - komika Wołodymyra Zełenskiego.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje